Čemu se moramo izogibati, če želimo izgubiti odvečne kilograme...in to ni sladkor!!

Obstaja veliko malih stvari, ki jih lahko naredimo za izboljšanje našega zdravja in počutja. Pa ne govorim samo o izvajanju vaj in zdravi prehrani ... kar je dano. Govorim o malih preprostih rečeh, kot na primer hoja po stopnicah, izstop iz avtobusa eno postajališče prej ali sprehod namesto gledanja televizije.

Samo preproste stvari, ki zahtevajo malo več napora, vendar dodajo veliko, še posebej, če pri njih vztrajamo in jih izvajamo redno.

No...prav tako pomembno, kot izvajanje določenih stvari pa je, da se tudi izogibamo malenkostim, ki jih ne potrebujemo. Te naredijo VELIKO škode. Ne govorim o stvareh, kot izogibanje sladkorjem ali ocvrti hrani kar je vsekakor pametno, marveč o še preprostejših zadevah, ki lahko naredijo velike spremembe.

Obstaja ena zadeva  s katero se da preprečiti veliko gorja.  Jo je dokaj enostavno narediti, veliko ljudi pa tega vseeno ne počne. Izjemno na njej je, da so študije pokazale, da lahko prepreči celo bolezni srca in ožilja, vam pomaga porabiti več maščobe in izboljša naše zdravje. Vzpodbuja k življenu!! Kakor zmeraj lahko rečemo...male reči so tiste, ki štejejo!

Relativno gledano, je potrebno nekaj časa, da se zredimo in dobimo tiste obročke in ročke, ki jih tako ne maramo. Tisti  ljubezenski ročaji in maščobe na trebuhu ne pridejo kar čez noč. To je piškotek tu in dodatno pivo tam. Zbudiš se in pogledaš v ogledalo, pa sebi ne priznaš, da si TI oseba, ki gleda nazaj vate. Nekaj časa je res potrebnega, da do tega pride, ampak ko pride, nas navadno zagrabi panika. Vse kar je nekoč bilo čvrsto in fit, je sedaj mehko in ohlapno...Takrat začnemo na silo hujšati, se odrekati vsej hrani in pretiravati s športom, ki ga seveda nismo navajeni.

Kako lahko pridobimo vso to težo in to v bistvu čez noč? Resnica je, da to traja mesece, če ne leta, da dejansko pridobimo toliko kilogramov, prav tako, pa zaradi tega ne smemo pričakovati, da vse to lahko izgubimo čez noč! Potrebno je malo bolje preučiti zadevo..

Rezultat, da je do tega vsega sploh prišlo, je kopičenje malenkosti o katerih smo govorili na samem začetku...prva takšna pa je SEDENJE.

KAKO JE NEKATERIM USPELU SHUJŠATI?

Sedimo v službi, v avtu, doma, v avtobusu, skratka povsod in preveč. Morda smo tudi prej veliko sedeli, ampak če seštejemo morda samo nekaj dodatnih minut v avtu, malo dlje pred televizorjem, namesto po stopnicah, gremo z dvigalom kjer je le možno in skupaj nanese 2-2,5 ure več mirovanja kakor poprej...Verjeli ali ne, prav to je lahko velik, če ne celo glavni razlog za naš odsev v ogledalu, ki se ga tako bojimo.. Morda se sliši naivno, vendar če vse skupaj seštejemo, dobimo drugačne rezultate...

Pa prvo poglejmo študijo, ki jo je opravila priznana klinika v ZDA..

Citirano:

Mayo Clinic; Rochester MN.

Obesity occurs when energy intake exceeds energy expenditure. Humans expend energy through purposeful exercise and through changes in posture and movement that are associated with the routines of daily life [called nonexercise activity thermogenesis (NEAT)]. To examine NEAT’s role in obesity, we recruited 10 lean and 10 mildly obese sedentary volunteers and measured their body postures and movements every half-second for 10 days. Obese individuals were seated, on average, 2 hours longer per day than lean individuals. Posture allocation did not change when the obese individuals lost weight or when lean individuals gained weight, suggesting that it is biologically determined. If obese individuals adopted the NEAT-enhanced behaviors of their lean counterparts, they might expend an additional 350 calories (kcal) per day.

Skoraj neverjetno, da lahko 2 uri našega vsakdana naredita tolikšno razliko...Pa malo seštejmo...2 krat po 15 minut v službi na sestanku, 40 minut vožnje v službo in iz nje, vožnja v trgovino in nazaj + dodatna pijača = 60 minut, 20 minut za računalnikom, pa je že 2,5 ure...televizorja in vsega ostalega sploh nismo prišteli..

Smo rekli + 350kCal ...

Kaj pa je to takega... pa spet malo seštejmo...350 na dan, je 2450 na teden in 10.500kCal na mesec...?HM...To pa je že nekaj...in kot vemo ima kilogram maščobe 9000Kcal..to pomeni več kot dodaten kilogram odvečne maščobe v enem samem mesecu na našem telesu!!! Če samo enako jemo kot smo doslej in morda malo več posedimo...

Kaj torej lahko naredimo? Seveda se ne moremo odreči službi in vsem ostalim obveznostim, ki jih imamo. Lahko pa pazimo, da več stojimo in manj sedimo, več hodimo in se dodatno razgibavamo. Zraven tega še dodajmo malo zdravega načina prehranjevanja, odvzemimo prenajedanje in rezultati so tukaj! TAKO ENOSTAVNO JE!

Sigurno se strinjate z dejstvom, da se vsekakor v zadnjem času ljudje manj gibajo kakor so se nekoč...verjetno se tudi strinjate z dejstvom, da imamo na razpolago veliko več hrane kot je je bilo nekoč in, da je ta hrana precej manj zdrava kakor je bila nekoč. Iz tega lahko sklepamo, da tukaj nekje tiči razlog za tolikšno povečanje bolezni srca in ožilja, povečanja debelosti in še marsičesa. Torej obkoljeni z vsem lagodjem in nezdravo hrano, imamo sami na izbiro...ali bomo podlegli komfortu ter živeli nezdravo in navadno tudi prej ali slej nezadovoljno, ali bomo vzeli vajeti v svoje roke in nekaj naredili!

Vprašajte se:

ALI SEM ZADNJE ČASE MIROVAL/A VEČ KAKOR PREJŠNJA LETA?

ALI SEM ZADNJE ČASE PRIDOBIL/A KILOGRAME?

ALI SEM ZADNJE ČASE OB GLEDANJU STARIH SLIK OBNEMEL/A, KO SEM VIDEL/A KAKO DOBRO SEM NEKOČ IZGLEDAL/A?

Če ste na katero izmed vprašanj odgovorili pritrdilno, je čas da nekaj spremenite!

Vaš trener,

Vitja Sikošek