Članek: Kako se znebiti "ljubezenskih ročk"?

Zadnje čase dobim veliko vprašanj  kot so: "Kako bi izgubil/a maščobo okrog pasu? Katere vaje naj izvajam? Veš tukaj, te "ročke"!? Ponavadi še ljudje dvignejo majico in mi natančneje pokažejo kateri predel jih najbolj moti. Saj vsi poznate ta del. Če se drugače izrazim, nekateri pravijo temu "ljubezenske ročke".

Naj vas razveselim! Tudi na tem predelu lahko izgubimo maščobo. Pravzaprav lahko do neke mere vplivamo na njo tudi lokalno.
Naj omenim, da rešitev ni v edinstveni skrivnosti, ampak je kombinacija številnih faktorjev. Kot prvo se je treba zavedati, da je za dolgoročen uspeh potrebno izvajati vaje za moč za celotno telo, izvajati visoko intezivno intervalno kardio vadbo (HIIT), imeti pravilno prehrano in pravilno okrevanje. Vendar je za učinkovito porabo maščobnih oblog okrog pasu, še pomembnih nekaj ostalih dejstev.

Vaje za krepitev predela kjer se nahajajo "ljubezenske ročke"

Verjetno ste že slišali za kortizol "stresni hormon", ki je pomemben dejavnik pri nalaganju maščob okrog abdominalnega predela. To je samo ena stran zgodbe. Vaše telo proizvaja kortizol kot odziv na stres. Ta stres je lahko fizičen, psihičen ali čustven. V to obliko stresa vas lahko vodijo tudi razne nizko-kalorične diete (posti ali stradanja), okužbe, pomanjkanje kakovostnega spanca, čustvene travme ali preveč intezivne vadbe. Vsekakor pa tudi vsakodneven stres, ki ga imate v službi ali doma.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Le s stresom ter povišanim kortizolom se ne boste zredili. Raziskave so pokazale, da visoka raven kortizola vpliva na povečano stopnjo nalaganja maščob, predvsem okrog trebuha in okoli notranjh organov (visceralna maščoba). Visceralna maščoba se skladišči globje v abdominalni votlini ter okoli notranjih organov, za razliko pa se "navadna" subkutana maščoba skladišči direktno pod kožo. Posebej nevarna je visceralna maščoba saj je povezana z boleznijo srca in diabetesa. Zato je za nalaganje odvečne maščobe okrog pasu, ključnega pomena nadzor nad vašim kortizolom in stresom.

Štirje načini, kako odgnati maščobo okrog  pasu

  1. Prehranjujte se redno. Manjkajoči obroki vplivajo na povišano raven kortizola, zato si prizadevajte, da boste zaužili vsaj 3-4 obroke razporejene enakomerno skozi ves dan. Dovolj je, da jeste vsake 3,5 do 4ure, to vam bo preprečilo visok dvig inzulina. Ta časovna razlika pa vam tudi omogoča izkoriščanje drugih hormonov v telesu, ki so koristni pri izgorevanju maščob.
  2. Ne izogibajte se zajtrka. Preskakovanje zajtrka bo prisililo vaše telo da proizvede več stresnega hormona. Naj vam bo prvo jutranje opravilo zajtrk. Po vsem tem, ste si ga več kot zaslužili, saj ste se postili vsaj 6-8ur.
  3. Privoščite si dovolj spanca. Ste morda že opazili, kadar ste izčrpani, vas privabljajo razne sladkarije, ki kar kličejo vaše ime? Visok kortizol povečuje željo po mastnih in sladkih živilih, zaradi česar je veliko težje ostati na pravi poti.
  4. Zmanjšajte vnos alkohola. Bolj kot prazne kalorije iz raznih sladkarij je zelo neugoden alkohol. Ta vam bo pospešeno naložil maščobe okrog pasu. Alkohol dviguje nivo kortizola, ki posledično zavira proizvodnjo lastnega testosterona (da, tudi ženske proizvajajo testosteron). Med drugim alkohol povzroča tudi nihanje sladkorja v krvi, ki pa vodi k nemirnemu spancu. Zaradi sladkorja telo proizvede več stresnega hormona, ki pa ovira vaš spanec. Nihanje sladkorja v krvi pa še dodatno pripomore k nalaganju maščob okrog trebuha. Idealno je, da se omejimo na uživanje največ ene do dveh alkoholnih pijač enkrat tedensko.            

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI