10 nasvetov kako zmanjšati vnos sladkorja

Verjetno se velika večina izmed vas težko upre sladkarijam in raznim sladkim prigrizkom, četudi veste, da z uživanjem sladkorja naredite svojemu telesu več škode kakor koristi. Vendar vas to le redkokdaj ustavi, da ne bi posegli po tisti tablici čokolade.

Vedno več raziskav išče povezave med prekomernim uživanjem sladkorja z nastankom raka, sladkorne bolezni, putike, pretirane debelosti in boleznimi srca.

Sladkor povzroča vnetje v telesu, vemo pa, da vnetje v telesu predstavlja osnovo za razvoj vsake nam poznane degenerativne bolezni.

Ideja da je nemogoče biti zasvojen s sladkorjem je žal napačna, saj danes sladkor dejansko spade med snovi s katerimi zlahka postaneš zasvojen. Mislite da obstaja razlika med zasvojenostjo z alkoholom ali cigareti in sladkorjem? Ni res,  čisto vse tri snovi predstavljajo vrsto zasvojenosti. O zasvojenosti s sladkorjem so izvedli že kar nekaj poskusov in študij. Kot zanimivost ena izmed njih pravi, da je zasvojenost s sladkorjem hujša od zasvojenosti s kokainom. Kaj je čisto res, težko trdimo, je pa zagotovo res, da zasvojenost s sladkorjem predstavlja vedno večji problem.

Kaj storiti?

Morda vam bo v pomoč, seznam desetih stvari ki jih lahko storite, da zmanjšate vnos sladkorja v svojo prehrano in se tako po nepotrebnem izognete nepotrebnim zapletom v prihodnosti.

Začnete lahko z novim motivacijskim rekom, ki pravi : sladkor se spremeni v maščobo.

  • Ne dodajajte sladkorja v hrano

To je najlažji in najbolj osnoven način, kako takoj učinkovito zmanjšati količino sladkorja, ki ga drugače zaužijete. Sem navadno sodijo kosmiči, kava, čaj.

  • Ne nasedajte marketinškim trikom, kot so sladko in zdravo. Tega ni.

Rjavi sladkor, agavin sirup, surov trsni sladkor, rjavi sladkorni sirupi, itd... Vaše telo zaznava vse kot isto stvar in to je sladkor, zato ne zavajajte samih sebe.

  • Zmanjšajte ali povsem izločite predelane ogljikove hidrate

Velika večina izdelkov iz predelanih olgjikovih hidratov, kot so kruh, testenine, prigrizki, krekerji, kosmiči vsebujejo belo moko in druge sestavine, ki se v telesu skoraj takoj pretvorijo v sladkor. Ta sladkor se pretvarja v trigliceride, kar je olepšano ime za maščobo.

  • Pazite se prigrizkov, ki ne vsebujejo maščobe

Cel koncept izdelkov brez maščob, je skrajno nesmiseln in neumen. Eden izmed glavnih razlogov zakaj so izdelki brez maščob tako zelo škodljivi za naše zdravje, je da večina teh izdelkov vsebuje ogromno sladkorja. Kar preberite si zadnjo stran embalaže, pa boste videli sami.

  • Ko nakupujete, glejte da bo vaša košara polna barv

Bolj živo, kot izgleda vaša nakupovalna košara, bolje je. Zakaj? Tako obstaja večja verjetnost, da boste užili več različne sveže zelenjave in sadja z nizkim glikemičnim indeksom kot so jagodičevje in zelenjava. Naj ne bo pisanih barv embalaža čipsa in bombonov..

  • Postanite bolj pozorni na hrano, ki jo izberete

Da se lahko izognete sladkorju, morate poznati hrano, ki jo kupujete, zato začnite brati nalepke na embalaži. 

  • Bodite previdni pri umetnih sladilih

Umetna sladila, lahko žal povzročijo še večjo željo po sladkem in ogljikovih hidratih. Prav tako lahko vaše telo izropajo zalog kroma, ki je pomembno hranilo za naš metabolizem in uravnavanje krvnega sladkorja.

  • Obnovite znanje matematike

Pri nalepkah na embalažah bodite pozorni na postavko: skupaj sladkorjev in delite to število s štiri, saj čajna žlička navadno vsebuje štiri grame sladkorja.  Število ki ga dobite, vam bo približno povedalo, koliko čajnih žlic sladkorja zaužijete in sicer na servirni obrok. Če pogledate še kolikšna naj bi bila odmerjena količina na obrok, boste videli, da ljudje navadno ne bi smeli uživati sladkorja v takšnih količinah. Takšen preizkus je zelo dober, morda se malce zamislite, koliko sladkorja ob posameznih prigrizkih sploh zaužije vaše telo.

  • Omejite sadje in dodajte več zelenjave

Omejitev sadja, ne pomeni da ga morate iz prehrane povsem izločiti (čeprav je to včasih pri prekomerno debelih tudi potrebno za nekaj časa), ampak pazite da ne pretiravete z uživanjem le-tega in pojeste več sadja z nizkim glikemičnim indeksom. Sadje vsebuje vlaknine in hranila, pa tudi veliko fruktoze, zato z njim ne pretiravajte. V koliko želite izgubiti odvečno telesno težo sta dve porciji sadja na dan največ, kar je za vas priporočljivo in seveda ne pozabite uživati sadja z nizkim glikemičnim indeksom, kot so npr jagodičevje in grenivke. Namesto prevelikih količin sadja, vlaknine, vitamine in minerale pridobite iz neomejenih količoin sveže zelenjave.

  • Ne pijte sadnih sokov

Veliko staršev v dobri veri svojim otrokom daje pomarančni in jabolčni sok, saj naj bi bil zanje zdrav. Temu ni tako, sadni sok je eksplozija sladkorja, ki v prehrani vašega otroka nima kaj iskati. To ne pomeni, da vaši otroci ne smejo piti nobenega soka, vendar jim raje dajte nesladkan sok granatnega jabolka ali brusnic, ki ga lahko razredčite z vodo, obenem pa pazite da ne pretiravate s prekomernim dodajanjem sokov v prehrano svojih otrok.

Morda res ne morete povsem izločiti sladkorja iz svoje prehrane in mogoče to niti ni vaša želja. Vendar lahko kar precej omejite in pazite, da res ne uživate sladkorja po nepotrebnem in tako sebi in svojemu zdravju naredite veliko uslugo. 

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach, BIOSIGNATURE practiotioner level 2