12 najpogostejših izgovorov pri vadbi in prehrani

  1. Ne morem trenirati nog, ker sem bil pred časom poškodovan in vedno ko...

Ta izgovor na srečo slišim vedno manj pogosto, a še vedno tu in tam. Večina fantov, ki ne trenira nog, se boji novih poškodb ali pa se enostavno bojijo uporabljati manjše teže, da bi s tem prvo popravili strukturna neravnovesja. Raje kot to, se raje skoncentrirajo na treninge rok in prsi. A vendar, če boste vložili toliko truda tudi v spodnji del telesa, se ne boste več pritoževali nad bolečinami v spodnjem delu hrbta in kolen. Telo more biti proporcionalno zgrajeno, iz leve proti desni in od vrha do dna. Prav tako je dokazano, da tisti kateri trenirajo tudi spodnji del telesa napredujejo hitreje v absolutni moči, kakor tudi v pridobivanju mišične mase v zgornjem delu telesa.

  1. Ne morem izgubiti kilogramov!

Ljudje težko razumejo, da številka na tehtnici ni pomembna. Po eni strani lahko krivimo medicino, saj največkrat zdravniki, kadar vidijo številko na tehtnici v povezavi z vašo višino hitro želijo da shujšate, da bi dosegli referenčne vrednosti po njihovi tabeli.

Ali bi želeli izgubiti 5kg metabolično aktivne mišične mase in pridobiti 5kg maščobe? Na tehtnici seveda ne bo opazne razlike. Razlika bo le v slabšem izgledu in počutju.Ali bi raje želeli pridobiti 5kg mišične mase in izgubiti 5kg maščobe, biti zdravi in se počutiti veliko bolje v vaših oblačilih? Ponovno, na tehtnici bodo številke identične.

  1. Vam trenerjem je enostavno!

Vsak dan se vstanem z željo da naredim dober trening. Trening z utežmi sem vključil v moje življenje pred dobrimi 16. leti. Ne bom lagal, se najdejo dnevi, kadar uteži nočem pogledati, oz. mi enostavno ni, da bi ponovno obiskal fitnes. Zakaj? Vsak dan moramo trenerji motivirati ljudi, najti v ljudeh skriti potencial, prižgati ogenj in pustiti ogenj tliti tudi kadar v ljudeh ni volje oz. pomanjkanje motivacije. Moja nalaoga je, da lažje dosežete rezultate, ste in ostanete pri tem motivirani. Priznam, da mi je lažje kot vam. Enostavno povedano, poznam trike in orodja, katera me ohranjajo zdrava ter v dobri formi. A vendar, da ostaneš zdrav in v dobri telesni formi, zahteva enako količino discipline ter motivacije kakor pot do sem.

  1. Ne želim trenirati z utežmi, ker zelo hitro pridobivam mišično maso!

To je ena izmed mojih najljubših pripomb od deklet. Toda, ko sem pridobil od fantov, sem raje odšel in se pretvarjal da nisem slišal.Dvigovanje uteži ima toliko pozitivnih lastnosti na človeško telo, da samo z vadbo celotnega telesa, nekajkrat tedensko, lahko dosežete odlične rezultate brez, da bi izgledali kot Hulk.Koristi so neskončne, zato pustite izgovore, zakaj se ne trudite dovolj in prekinete kadar že začutite malo mlečne kisline v mišicah. Razumem, da trening z utežmi ni enak tekanju po tekalni stezi, vendar trening z utežmi vam bo pospešil metabolizem veliko bolj kot pa aerobna vadba. Pri ljudjeh je še vedno prepričanje, da je srce (utrip) tisto, ki kuri maščobe. Ampak vprašati se je potrebno, kaj je tisto, ki požene vaš utrip? To so seveda vaše mišice. Torej, več mišične mase kot imate, več maščob boste sposobni pokuriti.

  1. Če bom užival meso, bom zbolel za rakom!

Prvo je potrebno razbrati, da sta zdravje udeležencev in kvaliteta mesa najbolj spregledani podrobnosti v vsaki sporni raziskavi. Vse študije so bile narejene na ne popolnoma zdravih posameznikih, ki so imeli tudi predhodno slabe prehranjevalne navade. Prav tako pa obstaja študija, pri kateri so preučevali nevarnosti za razvoj raka pri posameznikih, kategoriziranih kot, jedci mesa, jedci rib, vegeterjanci (uživajo jajca in mlečne izdelke) ter vegani (ne jedo nobene hrane živalskega izvora) . Izkazalo se je,da je pri vegeterjancih in veganih, 39 odstotno višje tveganje za razvoj raka na debelem črevesju, kot pri mesojedcih. (Alexander DD , et al. Meta-analiza živalskih maščob ali živalskih beljakovin in rak debelega črevesa. American Journal of Clinical Nutrition 2009; . . 89:1-8) .

Slog prehranjevanja pri strankah, s katerimi naredimo biosignature modulacijo(http://www.vitja.si/content/biosignature-revolucionaren-nov-najuspe%C5%A1nej%C5%A1i-na%C4%8D-preoblikovanja-telesa-izgube-ma%C5%A1%C4%8Dobe), vsebuje vedno veliko zelenjave, ter kvalitetno, po možnosti ekološko meso v vsakem obroku. Da dokažem mojo točko: krvni testi nikoli ne lažejo! In vsakič kadar z stranko izdelam plan po metodi biosignature, je vedno izboljšanje.

  1. Težko se je držati prehranjevalnega načrta!

Seveda je veliko lažje za zajtrk zaužiti kos kruha z nutello. Amapak, a ni to razlog zakaj potrebujete pomoč? Več kot 70% rezultatov prihaja iz vaših prehranjevalnih navad. Če ste pridobili na telesni maščobi je to posledica vaših preteklih prehranjevalnih navad leta in leta.

Prvič, prehrana je ključnega pomena! Pomembno se z organizirat in pripraviti hrano za naprej. Sam vedno vem kaj bom jedel tisti dan. Če ni časa, si hrano pripravim za naprej, lahko tudi prejšnji dan zvečer. Ni vam za uživati mrzle hrane? Res da ni tak dobro kot sendvic s klobaso in sirom ampak se boste že navadili .

  1. Ne morem uživati vedno enake hrane, potrebujem raznoliko prehrano!

Iskreno povedano, tudi pred tem niste uživali raznolike prehrane. Ljudje vedno uživajo isto vrsto hrane.  Prehranjevalne navade ljudi so takšne, da rotirajo med 8-10 različnimi  vrsti hrane. Za vrsto beljakovin lahko posežete po jajcih, divjačini (srno, jelen, divji prašič,...), govedini (proste reje), perutnino (kokoši, puran,...) ter svinjini. Koliko vrst zelenjave poznamo verjetno ni treba dodatno poudarjati. V vaših rokaj je le, da ste malce bolj kreativni in si uspešno sestavite okusen in zdrav obrok.

  1. Nemudoma moram začet izvajati »kardio« vadbo, saj brez tega ne gre izgubiti maščobe.

Ni problema, bomo izvajali »kardio« na naš način. Potrebujete le 15 min vašega časa in boste razumeli, da vaša definicija »kardio« vadbe ni enaka moji. Če še vedno izgubljate čas z dolgotrajno aerobno vadbo (npr. tečete ali gonite kolo med tem ko gledate vašo najljubšo TV serijo) je sedaj čas, da s tem prekinete, če ne želite pridobiti dodatnih maščobnih oblog, izgubiti težko pridelano mišično maso ter se na dolgi rok počutiti brez energije.  

  1. Ne ptrebujem prehranskih dopolnil, saj vse potrebno dobim s prehrano.

Danes naša prehrana vsebuje tako malo hranilnih snovi, da niti ni več smešno. Sadje in zelenjavo uničujemo s pesticidi in kemikalijami. Meso uživamo polno hormonov in antibiotikov. Zato so naša telesa v nenehnem stanju razstrupljanja. Za pravilno delovanje jeter ter razstrupljanje potrebujemo esencialne aminokisline ter pravilno asimilacijo vitaminov in mineralov, ki pa je odvisna od naših telesnih lastnosti oziroma sposobnosti, da jih absorbira in izkoristi. Če ste kot večina ljudi, ki sem jih imel v praksi, boste potrebovali dodatno podporo, da bo lahko vaše telo učinkovito delovalo ter absorbiralo pomembne hranilne snovi.

  1. Poskusil sem vse možne dodatke, vendar nič ne deluje!

Prvo stvar na katero se morete osredotočiti je vaša prebava. Če je raven vaših encimov in želodčne kisline nizka, vaše telo ni sposobno pravilno absorbirati pomembnih hranilnih snovi. Svetujem vam, da prvo naredite HCL test: http://www.vitja.si/content/preverite-svoj-hcl-klju%C4%8D-do-bolj%C5%A1ega-zdravja-izgube-ma%C5%A1%C4%8Dobe-oblikovanja-telesa

Vaša raven želodčne kisline mora biti v optimalnih ravneh. Druga stvar na katero moreti biti zelo pozorni, je sama kvaliteta izdelkov. Na Vitja.si prisegamo samo na najkvalitetnejše izdelke : Reflex Nutrition ter Poliquin, ki jih lahko naročite in prevzamete osebno pri nas. Verjetno si ne želite da v kapsulah ribjega olja zaužijete tudi težke kovine.

  1. Moj prijatelj Mirko je pa shujšal 10kg v enem mesecu!

Kadar gre za pravilno izgubo maščobe (pri čemer želimo obdržati mišično maso), velja pravilo 1kg na teden. Hitreje ko boste težo izgubljali, hitreje jo boste dobili nazaj , plus približno dodatnih 8%.  Ne sledite raznim trendom in marketinškim podvigom, ki vam obljubljajo sanjsko telo. Vsakič ko boste šli na takšno prehransko strategijo boste prej kot slej končali z inzulinsko rezistenco. Poglejte točko 2.

  1. Ali ste nori!?!? Ne morem že zjutraj jesti mesa!?

To kar ste uživali do sedaj očitno ni delovalo. Zajtrk prvakov, ki je sestavljen iz kruha in namaza vas ne bo popeljal daleč. Če imate radi razne predelane kosmiče (corn flakes), zaužite raje kartonasto embalažo, saj vam bo dala več hranilnih snovi kot pa sama vsebina.

Uživajte meso. S tem boste pospešili metabolizem, pospešili regeneracijo in zaužili popolni spekter aminokislin potrebnih za vaše delo in vadbo. Čeprav ta pripomba prihaja predvsem iz strani deklet, so prav one tiste, ki dosežejo največ rezultatov kadar zamenjajo žitarice z mesom in oreščki. Če se vam mesa ne ljubi pripravljati, ga pripravite prejšnji večer. Moje mnenje je, če si resnično želite rezultate, boste žrtvovali 10 min spanca v zameno za dober rezultat.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI