3 ključne strategije za izklesano in zdravo telo

Izguba kilogramov ne pomeni zmeraj napredka

Izguba odvečnih kilogramov je v večini primerov glavni razlog, za obisk fitnesa ali začetek diete. To velja tako za tiste, ki se s fitnesom srečajo prvič kot tudi za tiste, ki se na fitnes vračajo po določenem obdobju, glavni razlog pa je želja po spremembi. Čeprav lahko z izgubo kilogramov merimo napredek in seveda kakšen kilogram manj na tehtnici pripomore k boljšemu počutju in lepšemu izgledu, pa izguba kilogramov vsekakor ni edini način, da spremljate in opazite svoj napredek. K sreči je začeti s pravilno prehrano in zmanjšati, kot tudi vzdrževati primerno telesno težo, veliko preprosteje kot si verjetno mislite. Začeti s pravilnim prehranjevanjem je ključ do trajne izgube teže. Modne diete sicer na kratek rok lahko pomagajo pri hujšanju ampak prav kmalu se telo navadi na nezadosten vnos kalorij in začne izdatno kopičiti zaloge. Se vam zdi, da nekateri lahko pojedo kar koli in se ne zredijo. Ti ljudje imajo hitrejši metabolizem in njihovo telo trenutno absorbira in shrani manj kot pri drugih, pri čimer ima vlogo tudi genetika. Ampak bodite prepričani, da če bodo nadaljevali z nezdravim prehranjevanjem, bodo kaj kmalu tudi oni potrebovali shujševalno dieto  in multi-milijardna “shujševalna” podjetja jih bodo pričakala z odprtimi  rokami.

Ena izmed največjih težav pri tistih, ki dajo preveč poudarka samo na izgubo kilogramov, je vrsta slabih odločitev, ki vas na dolgi rok ne bodo pripeljale do želenih rezultatov.

Napačna pot

Izgubo kilogramov je žal vse prevečkrat povezana s hitrimi in kratkotrajnimi učinki. To so raznorazne nezdrave diete, napitki, čudežne tabletke in dodatki, ki so vse prej kot dobri za vaše telo. Danes vsem mamljivim reklamam sploh ni težko nasesti, še posebej ko rešitev za vse naše težave, ponujajo v steklenički. Le redke osebe, ki imajo težave z odvečnimi kilogrami, niso fit in se tudi ne počutijo dobro v svoji koži, takšne mamljive reklame, ne privabijo. Podjetja, ki prodajajo lažne izdelke za izgubo maščobe, so strokovnjaki v marketingu in točno vedo, kdo je njihova ciljna skupina in kako povečati prodajo. Tudi pri nas se je zadnje čase, zelo razširila prodaja izdelkov,  ki zamenjajo vse vaše obroke in obljubljajo krasne rezultate. Zamolčali so le en kup negativnih stranskih učinkov in kar je najpomembneje, tudi če izgubite nekaj odvečnih kilogramov, jih boste slej ko prej spet pridobili nazaj, saj je bila celotna zasnova izgube kilogramov povsem napačna. Govorim o tako imenovanem jo-jo efektu, ki nekatere spremlja iz leto v leto, vsakokrat ko se na trgu pojavi nov čudežni izdelek, ki vse odvečne kilograme stopi v trenutku.

Najboljše ni zmeraj najlažje

Na drugi strani pa so vse merljive spremenljivke, kot so velikost, moč, hitrost, vzdržljivost, odločenost, vztrajnost odvisne in možne le s trdim delom.  Čeprav ti pokazatelji napredka, niso tako zelo 'cenjeni' s strani marketinga, so precej boljši pokazatelji vašega zdravja in napredka tako pri prehrani kottudi  pri vadbi.

Da se razumemo, izguba kilogramov je seveda zelo očiten in dober  pokazatelj vašega napredka, vendar  imejte v mislih, da je za vas drugotnega pomena, tako da ne izgubite prave osredotočenosti. Pomembna je izguba maščobe in NE mišične mase!

Tri stvari, na katere morate biti osredotočeni, da bo vaš napredek pri hrani in vadbi, resnično dober za vas in vaše zdravje, kot tudi splošno počutje:

  • Opazujte svoje telo, najlažje boste opazili razliko po svojih oblačilih. Sami težko opazimo razliko v ogledalu, dokler nimamo nekih otipljivih rezultatov. Veliko lažje opazimo razliko, pri hlačah, ki nas več ne stiskajo in majicah, ki postajajo bolj ohlapne. Bolj ko boste izoblikovali svoje telo in izgubili kakšen odvečen kilogram, bolje vam bodo pristajala vaša oblačila. Velikokrat boste prej opazili, da ste šli številko dol pri oblačilih, pa čeprav še niste izgubili veliko število kilogramov.

Kar se tiče žensk, zavedajte se da ni nič neobičajnega, če se na začetku vašega programa na fitnesu malce zredite in se vam obseg stegen celo malce poveča. Večinoma pride do tega zaradi zadrževanja vode v telesu, kot tudi zaradi pridobivanja mišične mase. Nova rutina dvigovanja uteži, poveča hipertrofijo vaših mišic, zaradi česar vaše telo zadrži več vode, vendar je to le kratkotrajen učinek. Vaše telo se hitro prilagodi in izgubi odvečno vodo in tudi pridobljene kilograme. Pomembno je, da ste na zdravi, beljakovinski prehrani z velikim poudarkom na kvaliteti hrane in zadostne količine zelenjave, saj bo le tako mišična masa, ki ste jo pridobili, pripomogla vašemu telesu porabiti več odvečne maščobe skozi daljše obdobje.

  • Opazujte napredek pri svoji moči, hitrosti in vzdržljivosti. Bolj ko boste fit, bolj boste opazili razliko, kako se vam je povečala moč in vzdržljivost, kar bo le dodatna motivacija, da boste vztrajali pri dosegu svojih ciljev. Ves ta napredek, je odličen znak, da napredujete pri svojem fitnes programu. (več mišične mase pomeni tudi močnejši imunski sistem)
  • Opazujte tudi svoje počutje iz dneva v dan. Koliko energije imate je seveda odvisno tudi od drugih faktorjev in je precej subjektivne narave, vendar je zelo dober pokazatelj, da ste na pravi poti. V kolikor ste bolj živahni in dinamični, polni energije, se to vsekakor pozna tudi na vašem zdravju, za vas pa pomeni priznanje za dobro opravljeno delo. Zapomnite si, da se zgolj za zunanjim videzom skriva marsikaj drugega. Najbolj pomembno je da se dobro počutite v svoji koži. Kaj vam pomaga izklesana postava ali možnost stisniti se v najmanjšo številko kavbojk, če ste nenehno utrujeni, izčrpani in sitni zaradi nezdravih, težko vzdržljivih diet in pretirane vadbe, ki vas oropa vse vaše energije. Pomemben del na poti do zdravja in lepo izoblikovanega telesa je vaše osebno počutje in več energije, zato da lahko bolje uživate bolj kakovostno življenje.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek