6 razlogov zakaj redno uživati avokado

Zadnjih nekaj let so nas »strokovnjaki« na področju zdrave prehrane opozarjali, da ne smemo uživati nasičenih maščob živalskega izvora, kokosovega olja ali polnomastenga mleka, kar je vodilo v to, da so se začeli ljudje živilom z visoko vsebnostjo maščobe izogibati. Dandanes vemo, da ima takšna hrana veliko zdravilnih učinkov, kar lahko preberete v številnih mojih člankih. Omenjeni mit je veljal tudi za avokado. Označili so ga za prehranskega hudodelca saj je kaloričen in vsebuje maščobe. Resnica o avokadu pa je takšna, da lahko kvečjemu izboljša zdravstveno stanje, ne pa da mu škodi.

V nadaljevanju bom predstavil 6 zdravilnih in pozitivnih razlogov uživanja avokada.

  • 1. Vsebuje beljakovine.

Avokado vsebuje vseh 18 bistvenih aminokislin, ki so potrebne, da telo ustvari beljakovine. Beljakovine, ki jih dobimo z uživanjem mesa, večina ljudi težko prebavi. Beljakovine, dobljene z uživanjem avokada, pa telo z lahkoto absorbira, saj vsebuje veliko vlaknin kar olajša prebavo. Če želite zmanjšati vnos beljakovin živalskega izvora, ste vegetarijanec ali vegan, je avokado pravo živilo za vas, saj boste tako zaužili potrebne beljakovine in se priporoča kot stalni dodatek na vašem jedilniku. Vsekakor pa je avokado tudi odličen za mesojedce.

  • 2. Vsebuje koristne maščobe.

Avokado vsebuje zdrave oblike maščob, katere vaše telo potrebuje. Podobno kot olivno olje tudi avokado povečuje nivo »dobrega« holesterola (HDL). HDL holesterol ima več pomembnih vlog, in sicer nudi zaščito pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali, pomaga uravnavati nivo trigliceridov, preprečuje nastanek diabetesa itd.

  • 3. Vsebuje karotenoide.

Avokado je odličen izvor karotenoidov. Karotenoidi so močno obarvani (zeleno, rumeno, oranžno in rdeče) rastlinski pigmenti, ki so topni v maščobah in imajo v prehrani zelo pomembno vlogo. Najdemo jih v sadju in zelenjavi kot so špinača, korenje in ohrovt. Avokado vsebuje različne oblike karotenoidov, in sicer beta-karoten, alfa-karoten in lutein, prav tako pa vsebuje tudi manj znane karotenoide, kot so neoksantin, zeaksantin, krisantemaksanti. Vsakič ko zaužijemo hrano, ki je bogata s karotenoidi, vnesemo v telo visoko kakovosten vitamin A, ki ima pomembno vlogo pri vidu. Karotenoidi tudi krepijo delovanje imunskega sistema in spodbujajo delovanje reproduktivnega sistema. Ker so karotenoidi topni v maščobah, uživanje avokada optimizira absorpcijo omenjenih hranil.

  • 4. Pomaga uravnavati vnetje v telesu.

Avokado v kombinaciji z vitaminoma C in E ter karotenoidi, selenom, cinkom, steroli (pomembni gradniki celične membrane) in omega 3 maščobnimi kislinami pomaga ščititi pred različnimi vnetji, kakor tudi preprečuje nastajanje osteoartritisa in revmatoidnega artritisa.

OKUSNA IN ZDRAVA ČOKOLADNA KREMA, KI JO V NEKAJ MINUTAH NAREDITE DOMA (s paličnim mešalnikom dobro premešajte):

  • 5. Vpliv na zdravje srca.

Avokado vsebuje maščobe, ki zagotavljajo zaščito pred boleznimi srca in je bogat naravni vir omega 3 maščobnih kislin. Oleinska kislina je primarna nenasičena maščobna kislina, ki se nahaja v avokadu. Raziskave so pokazale, da oleinska kislina pomaga pri preprečevanju nastajanja kardiovaskularnih bolezni, zato veliko ljudi uživa prehranske dodatke z omega 3 maščobnimi kislinami, da bi zmanjšali riziko nastanka srčnih obolenj.

  • 6. Nasvet pri izbiri in uživanju avokada.

Najboljšo hranilno vrednost dobimo iz ne preveč zrelega avokada. V trgovini prezrel avokado z lahkoto prepoznate, saj ima na lupini udrtine in je mehek na otip. Prav tako lahko kupite nezrel avokado, ki ga prav tako brez težav prepoznate, saj je na otip zelo trd in težek.  Takšnega lahko pustite doma, da dozori. Najbolj hranilen del avokada je tik pod lupino, zato preden zavržete lupino, dobro postrgajte  meso iz nje.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2