Foto: Poročilo iz tečaja joge

Skoraj štiri mesece tečaja Hatha joge je že za nami. Nekateri ste z nami že od začetka tečaja, spet drugi ste se nam pridružili kasneje, nekateri pa celo pred kratkim. Ta sestavek je namenjen tako vam, ki obiskujete tečaj, kot tistim ki bi se nam želeli pridružiti v bližnji prihodnosti. Predvsem pa je namenjen za pogum tistim, ki so se nam pridružili kasneje in so zamudili marsikatero razlago. Objavljam tudi nekaj fotografij iz našega tečaja.

Kaj pridobivamo v tečaju

Asane na naše telo učinkujejo osvežilno, v našo dušo pa vnašajo lepoto in skladnost. S Hatha jogo ne pridobimo le telesne moči, gibčnosti, ravnotežja in energije, ampak ima vpliv tudi na zbranost, odločnost, potrpežljivost, uravnovešenost in zaupanje. Joga je orodje, ki nam pomaga  uresničevati naše življenjske cilje in ideale.

V vsaki sadhani (praksi) iščemo svoje težišče, ki nam pomaga k osredotočenosti in zbranosti v katerikoli situaciji. Kljub temu, da nam v mnogih asanah  srce še razbija približno tako, kot bi vadili aerobiko, se trudimo in asane gradimo postopoma, brez posebnih pretresov z zavedanjem, da gradimo gonilno moč in energijo. Pogosto imajo tečajniki v začetku težave z izvedbo asan. Začetne težave moramo premagati z mislijo, da ni najbolj pomembno, da do popolnosti izvedemo asano, temveč je pomembna sproščenost, ki jo moramo čutiti po vadbi. Po vadbi se počutimo kot prerojeni – in to je natanko tisto kar potrebujemo, da lahko brez večjih škodljivih posledic na zdravju preživljamo vsakodnevne strese iz okolja.

Dihanje

Učimo se dihanja. Pri dihanju se vse začne. To je začetek življenja in začetek učenja joge. Dihanje je naš največji zaveznik, ko je treba v akcijo, saj zastavi ritem po katerem potem izvajamo asane. Dihanje je pomemben del sproščanja v asanah. Zavedanje dihanja pomeni, da smo navzoči v sedanjem trenutku, zadrževanje diha pa, da stiskamo mišice in se upiramo vtisom in občutkom.

Ogrevalne vaje

V ogrevalnih vajah se ne prenaprezamo. Ne poskušamo prekoračiti svoje meje. Pomembno je, da razgibavamo sklepe, raztegujemo hrbtenico in ogrevamo mišice. To je izredno koristna terapija proti težavam v vratu in hrbtu. Ogrevanje zmeraj izvajamo počasi in skrbno, skladno z vdihom in izdihom.

Učimo se »pozdrav soncu – surja namaskar«, v katerega je vpletena cela vrsta ogrevalnih vaj, ki nam telo poživijo, zbistrijo um, napetosti v mišicah in sklepih pa začnejo izginjati.

Če želite Jelko kontaktirati in ji postaviti kakšno vprašanje, imeti z njo individualne ure ali se udeležiti tečaja joge, pošljite mail preko obrazca, ki se nahaja pod to povezavo...

Grajenje moči in povečanje energije

S posameznimi asanami si razvijamo in gradimo moč. V nekatere asane se je lahko postaviti, v njih nekaj časa vzdržati, pa je pogosto težavno. Asane izvajamo do stopnje kolikor zmoremo brez večjega naprezanj, naša moč pa se bo z vztrajnostjo iz  tedna v teden povečevala. Marsikatera asana je za nas pravi izziv da jo poskusimo. Ko jo obvladamo najdemo svoje težišče.  Zavedajmo se, da je tok energije  v hrbtenici. Ta »cev« je morda nekoliko »zarjavela«, vendar se na to ne oziramo preveč. Z vsako sadhano je bolj zglajena in kmalu bo tok energije stekel po njej vse tja do vrha glave popolnoma gladko. Temu bi lahko rekli »prijeten« občutek, a ta beseda je veliko premalo.

V ležečih položajih obdelujemo predvsem hrbtne mišice, ki so običajno zanemarjene. Od začetka marsikoga preseneti, saj sploh ne reagirajo, oz. ne ubogajo. Vendar je to le trenutna kriza in ne traja dolgo. Te občutke nemoči iz tedna v teden uspešno premagujemo, saj jemljemo to kot izziv. Urejujemo dihanje in ga vedno manj zadržujemo. Sledimo vdihu in izdihu in še malo pa bomo čutili lahkotnost duha, ki zlahka premaguje vse ovire.

Telo je naš prijatelj

Zavedamo se da je naše telo naš prijatelj, ki ga uporabljamo, mu zaupamo in izrabljamo njegove številne rezerve. Morebitne nelagodnosti pri izvedbi asan puščamo ob strani in z zaupanjem opazujemo izboljšave pri izvedbi.

V večini položajev svoje telo pretegujemo. Pretegovanje je podobno zehanju , če ga ne opraviš do konca si nezadovoljen. Naše telo se želi pretegniti in sprostiti, zato mu to omogočamo in mu ne otežujemo.  Bodimo opazovalec svojih telesnih reakcij. Usmerjamo ga in ga ne silimo. Telo nas modro uči, kako bi morali ravnati s sabo v vsakodnevnem življenju.

Za pogum

Marsikatera vaja je težavna in traja preden se je privadimo, vendar nam kmalu priraste k srcu. Vmes dihamo in se odločimo da jo bomo sprejeli. V položaju se je pomembno sprostiti, da napetost iz vratu, ramen in drugih delov telesa izgine.

Zdaj že vemo da se tudi brez gibanja dogaja v telesu veliko procesov. Ko v tem in onem položaju preštevamo dihe, je najboljše,  če se ne vmešavamo in le opazujemo napredek. Postalo nam bo jasno, da moramo umiriti in zbistriti duha. Potrebno ga je le nežno, vztrajno in dosledno usmerjati.

Strokovna sodelavka Vitja.si;

Jelka Ciglarič