Kakšno težo uporabiti pri vajah za povečanje maksimalne moči?

Uporabite med 70 in 100% vaših maksimalnih kapacitet, za povečanje maksimalne moči

Nanašajoč se na vodilne strokovnjake iz področja treninga moči je najboljši način, kako izboljšati in povečati maksimalno moč takšen, da uporabimo teže, ki športniku oz. trenirancu omogočajo 1-12 ponovitev v razponu intenzivnosti med 70 in 100% njegove maksimalne moči.

Je pa veliko kontroverznosti na področju teme, koliko je minimum intenzivnosti če želimo povečati moč!

Nekateri znanstveniki verjamejo, da je minimalna intenzivnost pri treningu povečanja maksimalne moči 75%, medtem ko nekateri trdijo, da je dovolj že od 60% navzgor. Čeprav začetniki, še posebej ženske naredijo odličen napredek v povečanju moči s težami, kjer je intenzivnost okoli 60% maksimuma, to intenzivnost strokovnjaki raje priporočajo za boljšanje mišične vzdržljivosti.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Če "potegnemo črto" lahko rečemo, da je za povečanje maksimalne moči optimalen prag intenzivnosti, ki ga je potrebno upoštevati med 70 in 100%. Trener pa mora odvisno od posameznika vsekakor prilagoditi intenzivnost in število ponovitev zastavljenim ciljem.

Zanimivost - število ponovitev pri istem MP se razlikuje med mišičnimi skupinami

Povezava med številom izvedenih ponovitev in maksimumom dviga teže ene ponovitve je poznana kot 1MP (maksimum ponovitev) kontinuum.

1MP kontinuum se zelo razlikuje med mišičnimi skupinami. Pri 12MP v dvigovanju na BENCH PRESS-u, bo športnik treniral s približno 70% intenzivnosti, medtem ko bo pri vaji UPOGIB KOLENA LEŽE 12MP treniral le s 57% maksimalne moči.

Pri nekaterih vajah za spodnji del telesa, kot je na primer LEG PRESS, bodo pa določeni posamezniki sposobni narediti celo 65 ponovitev pri intenzivnosti 70% maksimuma.

Vaš trener,

Vitja Sikošek