Kako izbrati dobrega osebnega trenerja?

V poplavi informacij na internetu in ogromnem številu trenerjev v zadnjem času, lahko hitro najdemo veliko število različnih pristopov k treningu. Veliko izmed njih je žal tudi zelo neumnih in v najslabših primerih celo škodljivih.

Ob vsej izbiri raznolikih informacij, ki jih danes najdemo, je za povprečnega obiskovalca fitnesa, zelo težko izluščiti ter ugotoviti katere vaje so smiselne in katere ne. Če najdete vajo, ki je še niste videli nikoli prej in se vam zdi res nekaj posebnega, se je potrebno sprva vprašati ali je ta vaja za vas smiselna oz. če vam bo z njo uspelo doseči željen cilj. Veliko vaj, ki jih najdemo danes npr. na youtube-u so bolj podobne vajam za cirkus in nimajo nobene znanstvene podlage. Ni vse zlato kar se sveti.

Enako velja pri izbiri trenerjev. So trenerji, ki vam bodo uspešno pomagali osvojiti vaše cilje (preoblikovanje telesa ali izboljšati zmogljivosti v športu) in trenerji, ki temu niso kos in takšnih je kar veliko.

Zato sem se odločil, da sestavim seznam ,na kaj morate biti pozorni, da boste lažje našli primernega in pravilno usposobljenega trenerja.

Pa si poglejmo nekaj vprašanj, ki jih lahko postavite potencialnemu trenerju na prvem razgovoru.

  • Kakšen naj bo vaš zajtrk?

Če je odgovor na vaše vprašanje podoben temu: toast, žitarice, žemljice, manj mastna hrana, »light« izdelki, jajčni beljaki, sok, itd., vam priporočam, da tecite stran kolikor le lahko! To je nekdo, ki živi v daljni preteklosti in ne sledi trenutnim raziskavam. Začeti dan s hrano, ki dviguje inzulin, povzroča radikalen padec energije, poviša tudi krvni sladkor, poveča potrebo po sladkem ter vas ob 10. pusti brezvoljne in brez energije. To verjetno ni ravno nekaj kar si želite za ves dan, v katerem morate uspešno opraviti dolžnosti v službi in popoldan narediti še naporen trening. Priporočilo trenerja o zajtrku je zelo dobro splošno merilo koliko ima znanja o prehrani.

Če vaš potencialen trener odgovori, da je potrebno uživati hrano bogato z vlakninami, beljakovinami in dobrimi maščobami je to že zelo dober znak. Takšen zajtrk vas bo dalj časa nasitil, stabiliziral krvni sladkor, povečal energijo in s tem boste na dobri poti do vitke in zdrave postave. Primer: domač piščanec (proste reje), pest mandljev in skodelica borovnic. Za več idej za zajtrk, si poglejte povezavo : http://www.vitja.si/content/kakšen-naj-bo-zajtrk-da-bo-vaše-telo-brez-maš%C4%8Dob-da-boste-polni-energije

  • Ali je to vaša edina služba? 

Po vsej verjetnosti ne bi obiskali zdravnika, ki opravlja delo zdravnika kot drugo službo. Zakaj bi po tem zaupali trenerju, ki opravlja delo trenerja kot hobi ali dodatek obstoječemu delu. Verjetno želite nekoga, ki ljubi svoje delo, se prehranjuje, diha in živi življenjski stil trenerja. To so ljudje, ki nenehno delajo na svojem znanju, se izobražujejo in prebirajo literaturo, saj je to njihovo delo in to delo ljubijo. Njihova strast vas bo motivirala in rezultati bodo pokazali razliko. To nas pripelje do naslednjega vprašanja, ki ga morate zastaviti sami sebi.

  • Ali je "film uglašen z glasbo"?

Kaj to pomeni? To pomeni, da se morate vprašati ali vaš potencialen trener sam prakticira to kar uči. Če morda vaš potencialen trener izgleda, da sam potrebuje dieto in dober trening in ima težave pri motiviranju samega sebe, kako mu bo uspelo motivirati vas? To je stvar na katero morate biti dejansko pozorni. Debelost je žal epidemija in trener ne bi smel biti del nje!

  • Kakšno je vaše mnenje o dolgi-intezivni kardio vadbi?  

Če se vam odločno odzove: »kardio je super!« , pograbite svoje stvari in se odstranite v najkrajšem možnem času. Verjetno v tem primeru ne želite izgubljati časa in denarja. Poglejmo zakaj.

Če bi živeli v 80. letih bi takšen trener lahko priporočal dolgotrajno nizko intenzivno kardio vadbo, saj je takrat veljala za najboljšo vadbo kar se tiče izgube maščobe in krepitev srčnih mišic. Pa vendar, kardio vadba je ena izmed najslabših stvari, ki jih lahko storite za dolgoročno izgubo maščobe. Obvestilo: dolgoročno! Res, da bomo z aerobno kardio vadbo kratkoročno pokurili nekaj maščobe, vendar boste prav tako pokurili težko pridobljene mišice, ki so najbolj pomemben dejavnik pri hitrosti vašega metabolizma. Enkrat ko pokurite dovolj mišične mase se začaran krog prične in napredek  se zaustavi. Ali si res želite trenerja, ki vas pusti 45min teči na tekalni stezi? Negativne posledice kardio vadbe so danes do dobra dokumentirane in vključujejo pospešitev procesa staranja, težave s kolki, gležnji in kolenskimi vezmi. Dolgoročno vas bo kardio vadba postarala hitreje, kot kokain in cigareti skupaj! Namesto kardia za kurjenje maščobe raje izberite visoko intenzivni intervai trening: http://www.vitja.si/content/video-8-nepogrešljivih-vaj-za-kurjenje-maš%C4%8Dobe

  • Ali se redno izobražujete?

Večina trenerjev ni storila ničesar v smislu izobraževanja odkar je naredila prvo licenco za trenerja. Zakaj je to pomembno? Ker je narediti licenco danes tako kot, da bi morali narediti likovni tečaj v vrtcu. Torej lahko ste trener z licenco brez znanja in prakse. Preverite ali se vaš potencialen trener redno izobražuje, ima več licenc in kar je glavno, ali ima rezultate!  

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI