Kako lahko izvemo če smo preobčutljivi na gluten?

Kako lahko izvemo če smo preobčutljivi na gluten?

V prejšnjem članku smo govorili o žitaricah (Poznate resnico o polnozrnatih živilih?) in nekaj dejstev o glutenu. Tokrat pa bomo pogledali kako najenostavneje izvemo ali smo preobčutljivi na gluten.

Če si ne morete privoščiti raznih testov in DNK analiz lahko sami izvedete preprost test.

Eden izmed najpreprostejših načinov testiranja na gluten je, da 6 tednov ne uživamo hrane in pijače, ki vsebuje gluten, nato pa ponovno vključimo živila, ki ga vsebujejo in opazujemo reakcijo.  Če nimate motivacije in volje, da 6 tednov ne bi uživali hrane, ki vsebuje gluten, je seveda test nesmiselno izvajati.

Viri, katerim se je potrebno popolnoma izogibati:

  • pšenica
  • ječmen
  • Oves (Oves po naravi ne vsebuje glutena, vendar se velikokrat "onesnaži" z glutenom, saj se velikorat prevaža v vozilih kateri  prevažajo pšenico)
  • Pira
  • Tritikala
  • Kamut

Prav tako moramo vedeti, da je gluten velikokrat skrit tudi v drugih živilih, v sojinih in drugih omakah, v juhah, v solatnih prelivih, v pivu in tudi v raznih prehranskih dopolnilih, ki se jim je potrebno izogibati.

Simptomi, ki jih povzroča občutljivost na gluten so:

  • utrujenost
  • težave s spominom
  • težave z želodcem
  • akne
  • nihanje razpoloženja
  • glavoboli
  • omotičnost
  • bolečine v sklepih
  • bolečine v mišicah
  • bolečine v tetivah

Kadar začnemo ponovno vključevati gluten v prehrano, je najboljši način, da uživamo izdelke z vsebnostjo glutena najmanj dvakrat dnevno, tri dni. Če že po enem samem obroku z glutenom začutimo oz. opazimo simptome, ni potrebno nadaljevati testiranja.  

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI