Kako poteka joga v parku in kaj smo se že naučili?

Joga v parku in zastavljeni cilji

Počasi se naše druženje v parku izteka, kajti vadbo na prostem bomo imeli samo še trikrat. Upam, da nam bo vreme naklonjeno, tako kot nam je bilo do sedaj.

Vadba poteka v okolju, kjer lahko zrak zajemamo z »veliko žlico«. Prepričana sem, da se tega zavedate. To je odlično okolje za učenje pravilnega dihanja, kajti zrak je nasičen s pozitivno energijo, katere smo tako zelo potrebni.

Morda je bila za koga vadba nekoliko naporna, kar je bolj ali manj posledica malce neravnega terena. Cilj, ki sem si ga zadala je bil predvsem v tem, da preko vadbe ozavestimo naše dihanje in da spodbudimo naš dihalni sistem k pravilnemu delovanju.

Večina ljudi ima namreč največ težav prav z dihanjem. Običajno dihamo ravno nasprotno, ko pri vdihu potisnemo trebuh navznoter in pri izdihu ven. Predvsem se to dogaja pri ženskah, katere že po naravi ščitimo predel trebuha, kjer ležijo reproduktivni organi in jih s tem avtomatično ščitimo. To predstavlja bolj psihološki kot fizični problem.

Poleg negativnega stresa, nepravilne drže, premalo gibanja, pretesnih oblačil, je posledica nepravilnega dihanja lahko tudi nepravilna vzgoja, ko so nas kot otroke pri telovadbi učili »trebuh noter, prsi ven«.

Kot sem vam že na vadbi povedala, bo naš cilj dosežen že s tem, če se naučimo ozavestiti svoj dih in se vsaj približno naučiti pravilnega trebušnega dihanja. Trebušno dihanje ima namreč številne pozitivne učinke tako na naše telo, kot na naš avtonomni živčni sistem. Zavedajmo se, da je trebušno dihanje najbolj naraven in hkrati najbolj učinkovit način dihanja.

Kaj pridobimo s trebušnim dihanjem?

  • S trebušnim dihanjem izvajamo masažo notranjih organov in jih s tem spodbujamo k pravilnemu delovanju;
  • S pravilnim dihanjem pozitivno vplivamo na delovanje avtonomnega živčnega sistema, kar ima velik blagodejni učinek na naše psiho-fizično počutje.  Odziv na stres je na ta način mogoče izklopiti. Vsak naš zavesten dih ustvari miren prostor, kjer je bilo prej neprekinjeno zaporedje misli in čustev;
  • Res je, da mora biti pri trebušnem dihanju trebuh sproščen, vendar s krepitvijo trebušnih mišic preprečimo njegovo povešanje.

Hvala za izkazano zaupanje in upam, da se srečamo na tečaju, kjer bomo z delom nadaljevali. Kmalu boste na strani lahko izvedeli več o tem..

Če želite kontaktirati Jelko, ji postaviti kakšno vprašanje ali imeti z njo individualne ure, pošljite mail preko obrazca, ki se nahaja pod to povezavo...

Jelka Ciglarič