Kako se znebiti maščobe na stegnih in zadnjici?

Izguba maščobe pri ženskah - estrogen in trdovratna maščoba na stegnih

Proces izgube maščobe pri ženskah je lahko zelo neprijetna stvar. Čeprav obiskujete fitnes in ste redno aktivne, morda trenirate celo z osebnim trenerjem (ne, nismo vsi enaki), se striktno držite jedilnika in se celo izogibate ponočevanju s prijateljicami. Vaš trebuh postaja vedno bolj napet, oblačila ohlapna, vendar ostaja še vedno težava - ne izgubljate maščobe v spodnjem delu telesa, na stegnih in zadnjici.

Kako je estrogen povezan z maščobo na spodnjem delu telesa?

Noge, predvsem stegna imajo veliko količino estrogenskih receptorjev, kateri se vežejo z visoko afiniteto na estrogen. Kadar so vaše prehranske navade in način življenja slabi, v določenem časovnem obdobju nastane povečanje maščobnih zalog v obliki estrogena znanega kot estradiol. To hormonsko neravnovesje omogoča, da se velike količine maščobe skladiščijo okoli stegen, bokov in zadnjice. 

Najboljši način, da resnično ugotovite ali imate težave in izveste kako odpraviti ta hormonski profil je, da obiščete Biosignature praktikanta, ki vam bo pomagal odpraviti to hormonsko neravnovesje.

Tukaj je 5 nasvetov kako se izogniti kopičenju maščobe na spodnjem delu:

  • Rafinirani ogljikovi hidrati in sladkor

Čeprav bi moral biti prvi korak pri vsakem načrtu prehrane za izgubo maščobe pregled vnosa sladkorja in rafiniranih ogljikovih hidratov v telo, je to še posebej pomembno, kadar gre za izgubo maščobe v spodnjem delu telesa. Sladkor povečuje encim aromatazo, ki ima ključno vlogo pri pretvorbi testosterona (ja, tudi ženske ga imate) v estradiol (estrogen) in s tem povečuje količino maščobe v spodnjem delu telesa. Zato je zelo pomembno da zmanjšate nivo krvnega sladkorja in kontrolirate željo po sladkem. Izogibanje rafiniranim ogljikovim hidratom mora biti prioriteta!

  • Prebava

Preden nadaljujemo z prehranskimi dodatki je nujno, da si uredite optimalno prebavo, saj le tako lahko zagotovite, da se hranilne snovi iz hrane pravilno absorbirajo in izvajajo potrebne funkcije.  Pri veliki večini ljudi , ki sva jih z Vitjem testirala s tako imenovanim HCL testom, so rezultati pokazali zelo nizko stopnjo klorovodikove želodčne kisline (HCL). To na kratko pomeni, da vsa najboljša ekološka hrana in vsi ostali superiorni dragi dodatki k prehrani skoraj nimajo nobenega smisla, saj je glavna vloga HCL-a razgraditev in priprava hrane na boljšo absorbcijo v telesu.   

  • Proces Metilacije 

To je proces, ki prizadene skoraj vsak metaboličen proces v telesu, od DNK, proteinske regulacije, razstrupljanja jeter, estrogenske presnove in tako naprej. Da proces metiliranja deluje optimalno, so potrebne hranilne snovi, kot so vitamin B6 , B12, trimetilglicin, folna kislina, magnezij, cink, itd. Po ocenah naj bi 40% prebivalstva imelo gensko napako v enem od ciklov metiliranja encima Metilentetrahidrofolat-a (MTHFR). Ta proces je zelo kompleksno sestavljen in presega obseg tega članka, vendar je zelo pomembno, da se zavedamo optimalne presnove estrogenov. 

Torej, kako lahko izvemo ali imamo gensko napako? Enostavno, v svoj naslednji obrok vključite šparglje in ko boste šli na stranišče boste vedeli. Prepričan sem, da ste mnogi od vas že seznanjeni z vonjem urina, ki poteka po zaužitju špargljev. No sedaj veste zakaj. Eden od najpreprostejših načinov je, da posežete po dodatkih kot so, kvalitetni vitamin B (b-kompleks), cink, magnezij ter hrano, ki vsebuje veliko rastlin iz družine križnic. Za tiste, ki te napake nimate, so dopolnila še vedno koristna saj pomagajo pri ustreznem metiliranju. Morda se sliši zapleteno, vendar če pomislite, da je za pravilno presnovo estrogena potreben celoten spekter vitaminov B, ki preprečuje, da bi se vam nalagala maščoba v spodnjem delu telesa, potem ne boste naredili prevelike napake če boste posegli po b-kompleksu.

  • Križnice

Brez dvoma so križnice zelo pomembne pri odpravljanju slabega estrogena iz telesa. Med križnice spadajo: brokoli, špinača, zelje, cvetača, ohrovt in brstični ohrovt. Še posebej brokoli, saj vsebuje spojine – indole, ki imajo zelo močan vpliv pri boju proti raku na dojkah, kot tudi pri izboljšanju razstrupljanja estrogena v jetrih. Torej uživajte veliko zelenjave za boljšo in hitrejšo izgubo maščobe.

  • DIM – diidolmetan

DIM je aktivna oblika indol-3-karbonola (oblika žvepla), ki ga najdemo prav tako v križnicah, največ v brokoliju in zelju. Vsebuje spojine imenovane glukozinolati, ki deaktivirajo estrogenski metabolit (4-hidroksiestron), ki pospešuje rast tumorjev še zlasti pri raku na dojki. 

Torej ali lahko to spojino dobimo iz zelenjave? V idealnem svetu bi bil dogovor pritrdilen, vendar se moramo zavedati, da danes prevečkrat nimamo časa in volje sedeti 5 krat na dan za mizo in žvečiti velike količine zelenjave. Prav tako je naša zelenjava tako pusta od kemikalij in slabe zemlje, da ne omenim dejstva, da zelenjava potrebuje najmanj 5 dni od takrat ko je bila pobrana, pa do takrat ko smo jo kupili.

Zato je pametno poseči po dodatku kot je DIM. Dim prav tako pomaga preprečiti aromatazo (pretvorbo testosterona v estrogen) ter pomaga izboljšati razmerje med estrogeni E2 (deluje proti raku) in E16 (povzroča raka). 

Torej, to so nekatera izmed dejstev, ki vam bodo pomagala pri procesu izgube maščobe v spodnjem delu telesa.

Če si želite ogledati izdelke, ki so v članku omenjeni, sledite tej povezavi...

Spodaj pa si poglejmo še nekaj drugih točk, vrednih razmisleka pri izgubi maščobe na tipičnih ženskih problematičnih področjih:

  • Izogibajte se spining vadbi (aerobna vadba povzroča kopičenje znotraj celičnih zalog na stegnih)
  • Uživajte omega-3 ribje olje (povišuje E2, znižuje E16)
  • Kontracepcijske tablete (povišujejo stopnjo estrogena)
  • Posegajte po organsko predelani hrani (večina neorganske hrane vsebuje hormone, ki jih ne želite imeti na vašem jedilniku!)
  • Pijte zeleni čaj

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI