Laž o agavinem sirupu

Nasvetov za zdravo življenje in prehrano je iz dneva v dan več. Prav tako je vedno več tudi ljudi, ki te nasvete podajajo in so največkrat  trdno prepričani v svoj prav, brez da bi se o določenih stvareh malce bolj podučili in jih raziskali. V tej poplavi informacij se seveda velikokrat zgodi, da ne veste kaj je prav in kaj ne in kaj bi naj bilo zdravo in kaj ne. Menda pa sedaj že vsi dobro veste, da vse kar reklame predstavljajo kot zdravo, še zdaleč ne drži in gre v večini primerov le za dobro marketinško kampanjo. V kolikor je vaša želja oz. cilj optimalno zdravje, potem morate razumeti, da vaše vsakdanje navade določajo in vplivajo na vaše zdravje.

Veliko ljudi  ne uporablja več sladkorja in išče bolj zdrave različice, kako posladkati določene jedi in sladice. Zadnje čase je ena izmed teh različic tudi agavin sirup, saj naj bi bil bolj zdrav od sladkorja.

Pa je agavin sirup res boljša izbira od navadnega sladkorja?

Kaj sploh je agava?

Agava je rastlina, ki izvira iz Južne Amerike in tam jo uporabljajo že tisoče let. Najbolj pogosto jo v Mehiki uporabljajo za izdelavo tekile, zadnje čase pa je postala popularno sladilo, ki se ga vse pogosteje uporablja namesto sladkorja.

Sama rastlina agava ima seveda kar nekaj pozitivnih koristi za naše zdravje, kadar je uporabljena  v svoji naravni obliki. Težava nastane, ko na policah v trgovinah najdemo nektar agave, ki je zelo predelan, s čimer izgubi vse zdravju koristne učinkovine. Potem ko gre sok agave skozi proces predelave in nato v stekleničke, ni nič drugega kot druga oblika sladkorja brez zdravju koristnih lastnosti, ki so bile v sami rastlini.

Žal je resnica takšna, da je večina agavinih sirupov, po sestavi pravzaprav zgoščen fruktozni sirup v steklenički, z nalepko in etiketo agave. Žal ima premalo prehranske vrednosti in veliko snovi, ki nam lahko povzročajo težave s prebavo. Vsebnost fruktoznega sirupa v agavinem sirupu je višja kot je delež fruktoze v koruzno-fruktoznem sirupu! Ljudje mislijo, da skrbijo za svoje zdravje, če se izogibajo sokovom z visoko vsebnostjo fruktoznega sirupa ( ta vsebuje nekje 55% fruktoze) in uporabijo agavin sirup kot zamenjavo, ta pa lahko vsebuje do 95% fruktoze. To nikakor ne more biti dobra in zdrava zamenjava, če je zamenjani izdelek slabši od tistega, katerega ste želeli nadomestiti.

Glikemični indeks agavinega sirupa

Eden izmed razlogov, zakaj je sladilo agave »zdrava« različica sladkorja je, da ima nizek glikemični indeks. Agavin sirup, kot končni izdelek proizvajalca vsebuje v največji meri fruktozo.  Fruktoza v primerjavi z glukozo ob zaužitju v telesu povzroča drugačne odzive zaradi drugačne presnove in posledično nima velikega vpliva na vrednosti inzulina.

Za kratko časovno obdobje uporabe resda niso odkrili nobenih presenetljivih težav za naše telo, vendar znanstveniki, kljub temu  verjamejo, da dolgotrajno uživanje agavinega sirupa, lahko povzroči povzroča zdravstvene težave. Zaradi visoke vsebnosti fruktoze, povzroča težave s presnovo, kar lahko vodi do slabšega odzivanja naših celic na inzulin, težave s holesterolom in boleznimi jeter.

Agavin sirup je slabši kot sladkor

Fruktoza v večjih količinah  ima na naše zdravje tako negativne posledice, da je dejansko slabša od navadnega sladkorja.  Navaden beli sladkor vsebuje glukozo in fruktozo, ki je manj škodljiva v primerjavi s samo fruktozo. Ne pozabite, da vsebuje agavin sirup, ki ga dobite v trgovini lahko tudi do 95% fruktoze, kar bi lahko za vas na dolgi rok imelo škodljive posledice.

V kolikor bi radi izgubili kakšen odvečen kilogram, izoblikovali telo in posledično bolje skrbeli za svoje zdravje, glejte, da se sladkorju v predelani obliki povsem izogibate. Seveda to ni tako enostavno in vem, da je nemogoče, da bi sladkor doživljenjsko črtali iz svojega jedilnika. In če se že pregrešite in ko se, takrat bodite pozorni, da bo to po vadbi. Pred vadbo se sladkemu izogibajte,  po intenzivni vadbi, ki dodobra izprazni vaše glikogenske rezerve in izboljša odzivnost celic na iznulin, pa si privoščite nekaj sladkega.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach, BIOSIGNATURE practiotioner level 2