Maščobne obloge so tesno povezane z vnetjem. Še posebej na trebuhu! Kaj narediti?

Vnetja so lahko velika težava in pri populaciji, ki se stara ter išče načine za dolgo in neboleče življenje, farmacevtske družbe trdo delajo in razvijajo zdravila za boj proti različnim vnetjem. Le-ta zdravila niso namenjena samo starejšim osebam, ampak po njih posegajo tudi mlajši, ki želijo s pomočjo zdravil postati večji in močnejši.

Vnetje je prva reakcija telesa na poškodbo ali okužbo. Beseda izhaja iz več latinskih besed, in sicer calor, dolor, rubor in tumor, ki v istem vrstnem redu pomenijo vročina, bolečina, rdečica in otekanje. Kar je zanimivo je to, da bolečina, rdečica in oteklina niso direktno povezane z okužbo ali poškodbo, ampak se pojavijo kot odziv imunskega sistema na poškodbo ali okužbo.

Ko se pojavi vnetje in to telo zazna, se po njem sprosti kemični prenašalec citokin, ki krvni plazmi dovoli, da pronica v okoliško tkivo. Tako pride do presežka tekočine v tkivo in to povzroči oteklino, kar pa vodi do bolečine, ki je povzročena zaradi večjega pritiska na lokalne živčne končiče.

Sprostitev citokina po telesu povzroča tudi to, da endotelijske celice postanejo bolj »lepljive«. Bele krvničke se z njegovo pomočjo sprimejo in premikajo po krvi do okuženega tkiva. Če želi naš organizem uničiti vse tujke ali poškodovano tkivo, bele krvničke še dodatno sprostijo določeno substanco s katero se vnetje še dodatno okrepi, povzroči poškodbe lokalnega tkiva in tudi stopnjuje bolečino.

Mogoče se zdi, da je to destruktiven proces, vendar so akutna vnetja normalen del življenja. Prednost začasnega neugodja in otekline je ta, da vnetje omogoča večjemu številu imunskih celic hitro premikanje do mest, kjer so le te potrebne, da uničijo vse tujke, ki nas napadajo in tako omogočijo hitrejši proces zdravljenja.

Za lažje razumevanje bom navedel dva primera:

  • z nožem režete meso na koščke, da bi ga dali v ponev in se vbodete v prst. Hitro se tvori krvni strdek, ki preprečuje izgubo krvi, vendar razpoka na koži ne more preprečiti vstop bakterijam.Imunski sistem takoj odreagira na prisotnost teh bakterij, ki so povzročile vnetje. To pomeni, da krvne žile na tem področju »puščajo« in tako povzročajo oteklino, bolečino in rdečico, vendar pa tudi belim krvničkam omogočajo hitro premikanje do okuženih mest, da uničijo bakterije, preden se le-te uspejo razširiti in povzročiti še večjo in hujšo infekcijo.
  • Zaužijemo obrok, ta se delno prebavi. To se zgodi zaradi pomanjkanja želodčne kisline, pomanjkanja prebavnih encimov, porušene črevesne flore, itd... Zaradi slabega prehranjevanja, stresa in številnih kur z antibiotiki v preteklosti marsikdo trpi posledice poškodovane črevesne stene, skozi katero pronicajo tujki (bakterije, virusi, delci neprebavljene hrane...). Ko prodrejo izven črevesja, telo nanje reagira tako, da sproži nespecifične lokalne vnetne procese, katere smo opisali zgoraj. To še dodatno poškoduje tkivo in posledično dela še večje poškodbe na črevesju.

Oba primera, kakor številni drugi vnetni procesi, po dolgi verižni reakciji vplivajo tudi na dvig vnetnega hormona kortizola in posledično, kakor padanje domin vplivajo na druge procese v telesu. Od nabiranja maščob, do višanja vnetja v telesu, slabše občutljivost celic na inzulin in še in še...

Dodatno branje: http://www.vitja.si/content/skrita-nevarnost-odve%C4%8Dne-ma%C5%A1%C4%8Dobe-okrog-trebuha-kako-jo-izgubiti

Nekaj glede bolečine, ki je  povzročena zaradi treninga

Zadnja stvar, ki jo želim doseči je, da vas odvrnem od treniranja, zato sem tudi napisal ta članek, da ozavestim dejstvo, da se pri treniranju pojavljajo vnetja in da je to pozitivna stvar.

Pri treningih je tako, da mišično krčenje in sproščanje povzroča povečanje citokina, ki aktivira vnetje. Predstavljajte si citokin, kot da je lokalni kemični prenašalec, ki signalizira beljakovinam, katerih naloge so, da pomagajo pri medcelični komunikaciji, kot na primer Interlekvinu 6 (IL – 6), da povečujejo količino glukoze v mišicah in uporabljajo maščobe kot gorivo. Prav tako sprožijo odziv vnetja in začne se zaporedje dogodkov, ki so povezani z mišično rastjo in njihovo obnovo. Skupaj s sproščanjem rastnega faktorja, kot odziv na mehansko napetost, imajo infiltrirane imunske celice neposredno vlogo pri aktivaciji satelitskih celic, ki jih lokalno sprosti citokin TNFα.

To si lahko predstavljate tako kot na primer gradbišče, ki je bilo uničeno zaradi nevihte ali hurikana. Delovodja (citokin) naroči svojim delavcem, da naj prinesejo še več materiala za gradnjo in se osredotočijo na popravilo stvari. Tako je stavba zaradi več materiala še bolj stabilna, kot je bilo prvotno mišljeno in rezultat je večja in bolj trdna zgradba.

Takšen tip akutnega vnetja je popolnoma normalen in je prisoten pri vseh ranah, ki se celijo in tudi pri rasti mišic.

Na posnetku govorim o določenih specialnih dodatkih, ki jih uporabljam pri BIOSIGNATURE modulaciji. To sta Proflora excellence (probiotiki) in Ultra HCL (želodčna kislina). V kolikor se želite pozanimati zanje, mi lahko pišete preko kontaktnega obrazca TUKAJ, ali si preberete članek o želodčni kislini in težavami povezanimi s prebavo.

Kaj pa se zgodi, če je vnetje konično in ne le akutno?

Kronično vnetje ni kar tako. Zdravstvo nam sporoča, da je hipertenzija »tihi ubijalec«. Po mnenju mnogih zdravnikov, si kronično vnetje zasluži isto oznako. Akutni ali kratkotrajni stres in akutno ali lokalno vnetje je običajno v redu. Kronično ali nizkostopenjsko vnetje je sistemsko in lahko vodi do okorelosti sklepov in bolečine v mišicah. V najhujšem primeru lahko kronično vnetje povzroči bolezni srca, odpornost na inzulin in najbolj kronične degenerativne bolezni, kot so na primer kardiovaskularne bolezni, različne oblike artritisa, rinitis in tudi rakava obolenja. Kronično vnetje pomeni izgubo zmogljivosti in morda razvoj nekaterih bolj resnih zdravstvenih težav.

Kaj povzroči kronično vnetje?

  • Maščobno ne/ravnovesje me domega 3 in omega 6 maščobnimi kislinami – na splošno večina ljudi zaužije prevelike količine omega 6 maščob in premalo omega 3. Smiselno je uživati zadostno količino omega 3 maščob iz ribjega olja, mesa iz živali, ki se pasejo na travnikih in rastlinskih virov (laneno olje, olivno olje, olje makadamije, itd..) Pretiravanje ni smiselno, še posebej ne dolgoročno. Pri zmanjšanju vnetja je ključnega pomena ravnovesje med omega 3 in omega 6.Zato je smiselno dodajati Omega 3.
  • Trans maščobe – preprosto povedano, so vse umetno nrejene trans maščobe slabe, saj ohromijo procesiranje zdravih maščob. Te trans maščobe se naselijo tudi v celični membrani in izpodrinejo pomembne maščobne kisline, s čimer se poveča odpornost na inzulin.
  • Alkohol – Alkoholiki imajo običajno kronično vnetje kot rezultat prekomernega uživanja alkohola. Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju.
  • Inzulin – Tu se predvsem osredotočam na inzulin za injiciranje. Nekateri posamezniki morajo vbrizgavati inzulin z injekcijo zaradi zdravstvenih težav, vendar tisti, ki to počnete zaradi njegovih anaboličnih lastnosti, vedite, da s tem povzročate v telesu vnetje.
  • Prekomerne količine kofeina – pitje ene ali dveh skodelic kave dnevno ni problematično, vendar tisti, ki uživate kavo skozi celi dan in v velikih količinah, prav tako povzročate v telesu vnetje.
  • Prekomerna količina rafiniranih ogljikovih hidratov – nenehno uživanje rafiniranih ogljikovih hidratov povzroča vnetja. Le-ti oropajo telo pomembnih prehranskih zalog, negativno vplivajo na delovanje možganov in živčnega sistema in večajo proizvodnjo inzulina, ki prispeva h kroničnemu vnetju in tudi debelosti.

Če želite izvedeti ali je v vašem telesu prisotno kronično vnetje lahko naredite visoko občutljiv test, ki se imenuje hsCRP test (C-Reactive protein test). Mnogi zdravniki uporabljajo ta test kot napovedovalec za tveganje srčnega napada. Čeprav test ni izpopolnjen, pa je odličen za merjenje nizko stopenjskega kroničnega vnetja.

Interpretacija testa:

  • rezultat manj kot 1 mg/L pomeni, da je tveganje majhno,
  • rezultat med 1 mg/L in 3 mg/L pomeni, da je povprečno tveganje,
  • rezultat 3 mg/L ali več pa pomeni, da je tveganje visoko.

Če opravite CRP test je smiselno opraviti še Omega – 3 indeks test. Ta test je namenjen ugotavljanju ravni omega 3 maščob v telesu in za merjenje tveganja srčnih obolenj. Namesto, da iz telesa izločite holesterol s pomočjo zdravil, se raje osredotočite na dvig ravni omega 3 maščob.

Prav tako prosite zdravnika, da opravi test, ki meri raven antioksidantov v telesu. Z njim lahko zmerijo raven vitamina A in E ter veliko različnih mineralov, kot na primer selen. Nizka vsebnost antioksidantov v telesu po navadi nakazuje na prisotnost vnetja.

Kaj pa zdravila?

Ne verjamem, da so vsa protivnetna zdravila škodljiva, težava je njihova uporaba, ki je prevelika in zloraba le-teh je lahko zelo nevarna. Nič ni narobe, če tu in tam vzamete protibolečinsko tabletko ter olajšate bolečino, vendar konstantna uporaba privede do težav.

Z zaviranjem vnetja s postaglandinovo aktivnostjo, lahko nesteroidna protivnetna zdravila (NSAID) tudi zavirajo sintezo beljakovin v mišicah po vadbi. Odvisniki od teh zdravil se običajno ne zavedajo, da kronična uporaba NSAID poškoduje sklepni hrustanec, kar povzroča artritis.

Običajna NSAID zdravila posegajo tako v Cox-1 in Cox-2. Cox-1 je pomemben za ohranjanje zdravega želodca. Z zlorabo NSAID zdravil lahko povzročimo razmnoževanje bakterije H.pylori, ki povzroča razjede na želodcu.

Potem, ko so odkrili encim Cox-2, so tudi razvili nov razred zdravil, ki zavirajo le Cox-2 in ne vplivajo na Cox-1. Raziskave so kasneje pokazale, da le-ti zaviralci Cox-2 povečujejo tveganje za srčni napad štirikrat bolj pogosto, kot predhodno zdravilo NSAID.

12 nasvetov za lajšanje vnetja

  • Uravnotežite pomembne maščobne kisline – opustite olje za kuhanje narejeno iz koruze, začimbo žafraniko in vsa ostala olja, ki vsebujejo omega 6 maščobe.
  • Jejte več hladnovodnih rib ali pa uživajte kapsule ribjega olja – divji losos, sardine in slanik, so odličen  vir in tudi vsebujejo nizko vrednost živega srebra. Če ste zaskrbljeni glede živega srebra v ribah, lahko vsak dan zraven zaužijete porcijo brazilskih oreščkov, saj selen, ki ga le-ti vsebujejo, nase veže živo srebro in ga naredi netoksičnega. http://trgovina.vitja.si/sportna-prehrana/reflex-omega-3
  • Jejte meso živali, ki se krmijo na pašniku – meso živali, ki se pasejo na travniku in tako krmijo, vsebuje velike količine pomembnih maščobnih kislin omega 3. Vendar je potrebno paziti pri kakšnem kmetu kupujete meso, ker velikokrat kmetje lažejo glede hranjenja živali.
  • Omejite rafinirane ogljikove hidrate – rafinirani sladkorji so vse prej kot hranilni, telesu vzamejo več snovi, kot mu jih dajo. Prav tako dvignejo raven inzulina hitro in to privede do nihanj krvnega sladkorja, konstantno nihanje inzulina povzroča vnetje v telesu. Priporočam uporabo enostavnih ogljikovih hidratov samo po vadbi in mogoče zelo malo količino le-teh v napitku med vadbo. Lahko pa med treningi uživate beljakovine brez ogljikovih hidratov in na ogljikove hidrate v celoti pozabite. Še boljša izbira za med treningom so razvejane aminokisline ali BCAA.
  • Izgubite telesno težo, če imate prekomerno telesno težo – maščobne celice proizvajajo IL-6, TNFα in druge citokine, ki povzročajo vnetja. Več maščobnih oblog kot imate, več citokina se proizvaja in posledično je v vašem telesu več vnetja.
  • Masaža – Masaža je odličen način za zmanjšanje vnetja. Priporočam masažo enkrat na teden ali na vsaj dva tedna.
  • Uporabljajte začimbe: kurkumin, ingver in origano – Kurkumin je začimba, ki jo morate uporabljati, saj zavira IL-6 in tudi druge številne spojine, ki vplivajo na nastanek vnetja. Ingver se priporoča za tiste, ki imajo težave z želodcem in slabostjo.
  • Izogibajte se trans maščobam.
  • Izogibajte se alkoholu  - uživanje alkohola občasno, ob priložnostih ni sporno. Vsakodnevno uživanje alkohola pa lahko povzroča kar nekaj težav na tem področju.
  • Izogibajte se prekomerni količini kave.
  • Jejte več sadja in zelenjave – uživanje sadja in zelenjave bo dvignilo raven antioksidantov v  telesu.
  • Uporabljajte prehranske dodatke: antioksidante in vitamine – če čez dan ne morete zaužiti zadostne količine hrane ali pa preprosto ne jeste določene vrste hrane, lahko nadomestite pomanjkanje hranilnih snovi z uporabo prehranskih dodatkov. 

Na koncu vam še svetujem, da k prehrani dodate magnezij, selen in cink, ki se npr. V odlični obliki nahaja v Reflexovih multivitaminskih kapsulah Nexgen. http://trgovina.vitja.si/sportna-prehrana/reflex-nexgen-vitamini
 

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2