Nikoli ne pozabi na magnezij


Magnezij je mineral, ki ga preprosto morate imeti radi in uporabljati v vsakodnevnem jedilniku. Je mineral, ki hrani vsako celico in je prisoten v več kot tristo biokemijskih reakcijah. Brez njega je živčni sistem oslabljen, inzulin v telesu izgubi kompas za delovanje, enakomerno bitje srca izgubi svoj ritem. In to še ni vse. Pomanjkanje tega pomembnega minerala lahko povzroči veliko več težav tistim, ki imajo težave z migrenskimi glavoboli in izrazitim PMS-om. Nenehno pomanjkanje magnezija povezujejo tudi s težavami osteoporoze, saj ima vaše telo v takšnem primeru težave z absorpcijo kalcija, ki je za vaše kosti izrednega pomena. Magnezij v zadostnih količinah lahko na drugi strani olajša simptome srčnih bolezni in sladkorne bolezni. Pozitivno bi naj vplival tudi na težave ljudi s hipertenzijo oziroma  visokim krvnim tlakom.

Težava sodobnega časa je, da s hrano žal ne zaužijemo dovolj magnezija, zato je raven magnezija pri vse več ljudeh v izrazitem primanjkljaju. Seveda je dobro da s hrano skušate v svoje telo vnesti čim več hranilnih snovi in mineralov, a vnesti v telo dovolj magnezija s prehrano je danes praktično nemogoče.  Veliko ga vsebuje zelena listnata zelenjava, stročji fižol, avokado, oreščki in vendar še vedno ne dovolj za dnevno zadoščanje potreb vašega telesa.  Ocena števila posameznikov , ki imajo primanjkljaj magnezija v telesu se giblje že okrog 60%. Dejansko so priporočene količine magnezija za odraslo osebo na spodnji meji, tako da ste z minimalnim dodajanjem magnezija morda še vedno v primanjkljaju. Na srečo se danes magnezij v tabletah dobi že skoraj vsepovsod, kar zna biti tudi zavajajoče. Magnezij namreč poznamo v več oblikah in nekatere izmed teh oblik, telo ne absorbira najbolje, kar izniči učinek jemanja minerala. Paziti morate, da se magnezij, ki ga zaužijete s prehranskimi dopolnili nahaja v pravilni obliki. Pravilna oblika je takšna, da je magnezij v obliki kelata, kar pomeni, da je vezan na določeno aminokislino. Npr. Magnezijev-bisglycinat, kjer je magnezij vezan na aminokislino glicin. Takšna oblika omogoča našemu rganizmu, da magnezij vsrka v krvni obtok in izkoristi.

Navadno se magnezij v prehranskih dopolnilih nahaja v obliki soli, ki je skoraj nekoristna. Edina njena korist je da spodbuja prebavo če ste zaprti. Takšne slabe oblike magnezija so: magnezijev oksid, magnezijev karbonat, itd...

Kakovostna oblika magnezija v obliki kelata:

http://www.vitjashop.com/izdelek/ubermag-2e/

http://www.vitjashop.com/izdelek/reflex-zinc-matrix/

http://www.vitjashop.com/izdelek/albion-magnezij/

Katerih je OSNOVNIH 5 dodatkov:

http://www.vitjashop.com/izdelek/paket-osnovnih-5/

Kaj so samo nekatere izmed pozitivnih lastnosti dodajanja magnezija v prehrano?

  • Močnejše kosti

Izredno pomembna informacija, ki jo marsikdo verjetno ne ve: magnezij je ključnega pomena pri absorpciji kalcija v telesu, ki ga vse več ženskam več kot primanjkuje. Veliko ljudi jemlje kalcij za kosti in preprečitev osteoporoze, vendar brez pomoči magnezija zaužit kalcij,ne opravi naloge tako kot bi moral. Če želite, da se kalcij dobro absorbira v vaše telo, morate obvezno jemati še magnezij. In to bi moralo biti jasno razloženo pri vsakem predpisovanju oz. jemanju kalcija. Po besedah zdravnika in nutricionista, ki je 40 let preučeval učinke magnezija, daje jemanje kalcija brez magnezija lažen občutek varnosti oz. preventive za ženske.  Idealno razmerje v telesu med kalcijem in magnezijem je 2:1 (torej, če na dan jemljete 1000mg kalcija, bi morali temu dodati še 500mg magnezija v elementarni obliki). Ker pa mnogi tega ne vedo in na magnezij pozabljajo, je realno razmerje nekje 6:1.

  • Lajšanje glavobola in PMS

Zadostna količina magnezija pomaga pri lajšanju izrazitejših simptomov PMS-a pri ženskah.  Pomaga  tudi pri prehodu v menopavzo,  saj olajša zatekanje in pridobivanje kilogramov, kar je precej pogost pojav v menopavzi. Kot naraven diuretik, magnezij pomaga vodi in natriju pri prehodu iz tkiva v krvni obtok in izločanju skozi ledvice.

Magnezij naj bi pomagal lajšati simptome migrenskih glavobolov za katere vemo, da so dolgotrajnejši in navadno bolj intenzivni od navadnega glavobola.  In sicer pomaga pri razširitvi žil, ki se drugače stisnejo in ovirajo dotok krvi v možgane. Prav tako pomaga pri nadzoru in razpoložljivosti receptorjev v možganih, npr. sproščanje  serotonina, ki nekaterim ublaži migrenske glavobole. Poleg tega so znanstveniki dolgo časa opazovali učinke magnezija pri hipertenziji oz. povišanemu krvnemu pritisku, saj ta mineral 'pove' arterijam, kdaj se lahko sprostijo. V eni izmed najobširnejših študij, so znanstveniki  opazovali prehrano in dodajanje magnezija pri več kot 30.000 moških skozi obdobje štirih let. Končni rezultat je pokazal da so tisti, ki so uživali več hrane bogate z magnezijem in obenem jemali magnezij v obliki prehranskega dopolnila, precej zmanjšali tveganje za povišanje krvnega pritiska v primerjavi z ostalimi, ki ta pomemben mineral niso dodali k svoji prehrani.  Vsekakor bi morali tisti, ki imajo težave s krvnim pritiskom; sem sodijo  pretežki ljudje in ljudje pri katerih je ta bolezen prisotna v družini, poskrbeti za zadosten vnos magnezija  v telo. Ker je povišan krvni pritisk vedno bolj pogost, vsem ostalim, ki teh težav še nimajo, ravno  tako koristi zadostno dodajanje magnezija v prehrano.

  • Bolj zdravo srce

Lansko leto marca je združenje kardiologov po svetu objavilo zanimive podatke o povezavi pomembnosti magnezija z zdravjem srca. Bolniki s težavami srca in arterij, ki so magnezij jemali dvakrat na dan, šest mesecev so poročali o občutnem izboljšanju oz. zmanjšanju prisotnosti bolečine v primerjavi s placebo skupino, kjer zmanjšanja bolečine niso opazili. Zanimiv podatek je tudi, da so bolniki z dodatkom magnezija pridobili 14% več časa pri izvajanju vadbe brez občutenja bolečin v prsih. Najverjetneje je to posledica razširitve arterij, ki izboljšajo pretok krvi, magnezij pa poleg tega razredči kri in uravnava nenavaden ritem srca.

  • Lajša simptome sladkorne bolezni

Povezava med prenizko ravnijo magnezija in sladkorno boleznijo ni bila dokazana, vendar je pomanjkanje magnezija vsekakor pokazatelj bolezni, saj se pojavi v več kot 40% primerov bolnikov s sladkorno boleznijo. Ljudje s kroničnim pomanjkanjem magnezija imajo večje možnosti za poslabšanje bolezni. Bolniki tipa II, ki redno uživajo magnezij opazijo občutno izboljšanje odzivnosti telesa na inzulin in lahko zato zmanjšajo raven,  ki si jo drugače dovajajo sami.

Kako uporabljati magnezij?

Magnezij je mineral, ki je ključen za vse celice v telesu. Priporočen odmerek magnezija za ženske je nekje 320mg (med nosečnostjo 350mg) in 420mg za moške, optimalna količina pa je nekje 10mg elementarne oblikemagnezija na kg telesne tež . Ta količina zadostuje pri lajšanju simptomov migrenskih glavobolov, PMS-a in visokega krvnega pritiska. V kolikor imate težave  s sladkorno boleznijo ali srcem, je ta količina lahko še višja, vendar se pred tem vsekakor posvetujte s strokovnjakom. Magnezij je mineral in dodatek, ki je za uporabo izredno varen. Vendar ob  pretiravanju lahko pride do  težav z diarejo. Navadno pomaga že, če vzamete dopolnilo skupaj s hrano ali pa si količino razdelite na dvakrat. Ker ledvice uravnavajo raven magnezija v telesu, ljudje z boleznimi ledvic, ne smejo prekoračiti priporočene dnevne doze. 
 

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2