Nujno in obvezno branje za vsakogar, ki želi ZDRAVO TELO BREZ MAŠČOBNIH OBLOG!

Radi izgubljate svoj denar? Radi izgubljate svoj čas po nepotrebnem?

V kolikor se odločite za neko spremembo, ki se je ne držite, se NE bo NIČ spremenilo. To pa si v času vse večje krize in stresa, enostavno ne smete dovoliti.

Če preživljate ure in ure na fitnesu, porabljate veliko denarja za bio izdelke in najboljše dodatke k prehrani, se morate najprej prepričati da resnično ne zapravljate svojega časa. Pa pojdimo lepo po vrsti, da me ne boste narobe razumeli. S strankami treniram že skoraj 15 let in uživam v svojem delu. Rad sestavljam programe vadbe in prehrane, vedno iščem nove možnosti in vsako stvar najprej preizkusim na sebi. Nenehno se izobražujem iz preprostega razloga, ker si želim vedeti in razumeti več in več kot veš, bolj te določene stvari zanimajo. Poleg vseh treningov, izobraževanj, vsak teden porabim kar nekaj ur za odgovarjanje na vprašanja o vadbi in prehrani. To večinoma izgleda tako, da mi stranka opiše svoj vsakdan, življenjski stil, način vadbe  in prehrano. Pogovarjamo se o dodatkih, katere uporabljajo, kateri bi bili dobri zanje, kaj si želijo itd. Moram reči, da si velikokrat ljudje kar precej dobro zastavijo pristop k celotnemu projektu. Vadba, zdrav način življenja, dobro počutje je precej več kot ura na fitnesu vsak dan, tako da je to dejansko projekt. Problem se pojavi pri nekaterih, ki navzven počnejo vse tako kot je treba, imajo dober program vadbe in prehrane, ki se ju držijo. Vendar žal rezultati izostanejo, na začetku je še opazen napredek, nato pa se naenkrat ustavi in ne gre naprej.  To zna biti seveda zelo stresno, saj ste vložili toliko truda in želje v dosego rezultatov in ko se naenkrat vaš napredek ustavi, vam lahko to kaj hitro pobere vso motivacijo. Lahko se začnete spraševati, kako to da ni vidnejšega napredka in pričakujete enostavno rešitev. Morda je potrebno zamenjati samo kakšen obrok s čim drugim pa bo bolje. Največkrat ljudje niso pozorni na najbolj očitno, in sicer svojo prebavo in črevesje. Če to dvoje ne deluje tako kot je treba, potem ne morete pričakovati napredka, to je tako, kot da bi želeli peljati avto brez goriva. Ko ljudem rečem, da morajo najprej urediti svojo prebavo in črevesje, so precej skeptični, vse dokler ne upoštevajo mojih nasvetov in ugotovijo, kako zelo se da spremeniti in urediti svojo prebavo, črevesje in še najbolj pomembno, kako to vpliva na vaš napredek, izgubo kilogramov in bolje izoblikovano telo.

Prebava je No.1

Vaša prebava je ključni element pri vašem napredku, tako zdravstvenem kot telesnem.  Več kot 90% vseh kroničnih bolezni nastane zaradi vnetja želodca in črevesja. In ko se spet vzpostavi ravnovesje v telesu, se to vidi na manjšem odstotku maščobe na telesu, večji moči in povečani rasti mišic. Zdravju prebavnega trakta je treba pripisati velik pomen, saj je ne glede na to kaj počnete, na prvem mestu. Če kupujete zdravo bio hrano in jemljete kvalitetne dodatke, pa nimate urejenega prebavnega trakta, potem vaš trud, ne bo obrodil sadov, ki si jih želite.

Vse se začne z vašim GI (gastrointestinalnim –prebavnim traktom) , sluznico (najgloblja plast prebavnega trakta, ki pride v stik s prebavljeno hrano), ki je izrednega pomena za vaše zdravje, saj filtrira toksine, zavira bakterije, viruse, parazite in ostale organizme pred vstopom v vaše telo, obenem pospešuje prebavo, poskuša zadržati večje neprebavljene koščke hrane in  vsrkava vitamine, minerale, aminokisline in maščobne kisline. Zanimiv podatek kaže, da vaše telo porabi 70% hranil za obnovo imunskega sistema in razstrupljanje telesa. Zato niti ni nenavadno, da se naša potreba po hrani poveča, ko začnemo s treningi ali težkim fizičnim delom. Oba procesa potrebujeta pretok velike količine krvi. Telo potisne kri v žile okrog črevesja, ki obdajajo črevo. Tako lažje prebavimo hrano, ki smo jo zaužili pri določenem obroku. Zato se tudi tako zelo prileže počitek po kakšni slavnostni pojedini, saj telo skuša večino krvi iz mišic preusmeriti tako, da črevesje lažje opravlja svojo nalogo.

Danes živimo v družbi, ki se spopada z vsakodnevnim stresom, zato je še toliko težje skrbeti za svoje zdravje in počutje. Naše telo zaznava stres kot napad, zato se skuša pred stresom braniti. Brani se tako, da sprošča hormon adrenalin, ki pa obenem ustavi normalno delovanje črevesja in potisne kri v mišice, kot odgovor telesa na napad.  To je čisto normalna reakcija, saj je bilo za naše prednike dosti bolj pomembno, da so znali v nevarnih situacijah hitro odreagirati in zbežati v kolikor je to bilo potrebno, kot pa do konca prebaviti vsak pojedeni košček mesa.

In kaj se zgodi čez čas, v kolikor ste pogosto pod stresom?

Nenehno izločanje adrenalina v telesu, preprečuje brezhibno delovanje črevesja. In ker je hrana, ki jo uživamo za telo vedno težje prebavljiva (predelani sladkorji, škrob, sintetične kemikalije, kot so barvila, arome, konzervansi, antibiotiki, hormoni, pa tudi alkohol, klor, fluor … ) je  delo črevesja oteženo, saj je njegova naloga, da poskuša takšnim snovem preprečiti vstop. V primeru da je pri tem neuspešno, postanemo eden izmed mnogih, ki imajo težave s črevesjem in sicer je znanstveni izraz za takšno stanje 'leaky gut syndrom" (leak pomeni prepuščanje, in sicer oslabljeno in poškodovano črevesje prepušča večje delce hrane, ki jih drugače ne bi smelo).

Sindrom 'oslabljenega črevesja'  je nenehno vnetje črevesa, zaradi razpok, ki se v črevesju pojavijo in skozi katere uidejo koščki hrane, ki ne bi smeli. Mnogi menijo da predstavlja začetek razvoja bolezni v telesu. Večji delci hrane, ki se ne prebavijo dovolj,  se izmuznejo in napačno 'obdelajo'. Ti delci lahko sprožijo alergijsko reakcijo,  ki je prej ni bilo. Na ta način se tudi toksini sprostijo v krvni obtok,  ki pa bi  se v normalnih okoliščinah izločili že prej. Kar pa je še huje, je dejstvo da se mehanizmi, ki absorbirajo hranila, poškodujejo do te mere, da predstavljajo škodo za organizem skozi daljše časovno obdobje. Nezaželeni mikrobi, tako lažje prodrejo skozi oslabljen sistem in povzročajo škodo, ki sčasoma vodi v nastanek kroničnih bolezni.

Štirje koraki s pomočjo katerih lahko odpravimo te težave in rešimo težavo nepravilnega delovanja črevesja.

  • Prvi korak: Odstranite hrane, ki povzroča alergijsko reakcijo

Prvi korak programa je osredotočen na izločitev vse hrane, ki vam povzroča alergijo. Velikokrat je alergija na hrano hitro vidna v obliki izpuščajev, kihanja, zatekanja v nosu ipd. Lahko pa se zgodi, da smo na hrano alergični, kljub temu da ni takojšnjih vidnih znakov, saj so simptomi komaj zaznavni.  V nekaterih primerih se lahko simptomi pojavijo šele po nekaj urah ali celo dneh. Takšen primer je npr. pšenica (gluten), saj nekateri opazijo prve simptome šele po 24. urah. V zelo redkih primerih se lahko simptomi pojavijo šele čez nekaj dni, kar zelo oteži ugotavljanje vzroka in vrste hrane, na katero ste alergični. Ena izmed najpogostejših živil, ki lahko povzročijo alergijo so: kravje mleko, gluten ( pšenica, oves, rž, ječmen), škrob, jajca, indijski oreščki, česen, soja, brazilski oreščki, mandlji, koruza, lešniki, kivi, čili, leča, sezamova semena, sončnična semena, arašidi. V kolikor menite, da imate alergijo na določeno hrano, najprej izločite našteto hrano. Alergijo pa lahko povzroča tudi hrana kot je špinača, rakci, pomaranče, piščanec, jagode, paradižnik, svinjina in govedina. Za bolj natančno določen seznam, hrane na katero imate alergijsko reakcijo, vam priporočam, da naredite poseben test za alergijo na hrano. Test vključuje 150 različnih vrst hrane in določenih kemijskih spojin, oz. odzivnost telesa nanje.

  • Drugi korak: Preverite svojo želodčno kislino

Zelo pomembno je da imate dovolj želodčne kisline  HCL. Večina ljudi je nima dovolj, zato je zelo priporočljivo narediti enostaven test in nato, HCL jemati kot dodatek k obroku. Povezavo na članek o HCL najdete tukaj:  http://www.vitja.si/content/preverite-svoj-hcl-klju%C4%8D-do-boljšega-zdravja-izgube-maš%C4%8Dobe-oblikovanja-telesa

Za še večjo korist in boljši učinek, dodajte svoji prehrani še posebne encime, ki vam pomagajo hrano razgraditi v manjše koščke. Z redno uporabo aminokislin, bo vaša regeneracija mišic in črevesja še hitrejša in boljša.

  • Tretji korak: Vzpostavite optimalno  delovanja organizma

Pri tem koraku je pomembno, da svojemu telesu zagotovite zadostno količino probiotikov. Dobri probiotiki morajo vključevati tako bifido, kot tudi lakto bakterije. Skupaj s probiotiki pa morate telesu zagotoviti tudi tako imenovane 'pre' biotike, to so ponavadi ogljikovi hidrati (kot npr.oligosaharidi). ti so glede na nutricionalno vrednost klasificirani kot topljiva vlakna. Probiotike jemljite zvečer, v kolikor pa ste na antibiotiku, pa velja pravilo števila 2. Dve kapsuli proiotikov dve uri pred ali pa dve uri po zaužitju antibiotika, vsaj dvakrat dnevno.

  • Četrti korak: Izboljšajte delovanja organizma

Sedaj je vaše telo pripravljeno za obnovo.  Svojemu telesu morate zagotoviti dovolj hranil, ki jih potrebuje za črevesne celice. Posebno  pozornost namenite  glutaminu, cinku, B5 in esencialnim maščobnim kislinam. Če imate vneto črevesje vam bo koristil DGL (deglycerated licorice) Aloe vera in N-Acetyl l carnitin.

Ko zaključite s protokolom obnove in 'popravila' črevesja, lahko testirate kako zelo uspešni ste bili pri tem.

  • Test 1: Test cinka. Za ta test potrebujete čajno žličko Cink sulfata, ki jo držite nekaj sekund v ustih. Poskušajte grgljati nekje 5 sekund in okus, ki ga začutite bi moral biti grozen. Če ne čutite ničesar, vam primanjkuje cinka, zato ga dodajte k svoji prehrani. *Charles Poliquin predlaga, da začnete z 120mg na dan prvih osem tednov, nato pa zmanjšate po 15 mg na vsakih pet dni, ko ste dosegli stopnjo cinka v telesu, nekje okrog 30 mg. Cink je potreben tudi pri nastajanju HCL, zato bodite pozorni na oba, saj delujeta v sinergiji. Cinka NE predozirajte, saj v telesu lahko doseže toksično raven!
  • Test 2: HCL test,  o katerem je bilo govora višje v članku. HCL potrebujete, da lažje prebavite hrano. Da vzpostavite in obnovite normalno raven HCL-a v telesu, lahko traja nekje od meseca ali pa celo nekaj let, zato bodite vztrajni. Pazite le, da vaša dnevna doza ne presega 1400mg.
  • Test 3: Zadnji test zna biti malce neprijeten. Preverite morate svoje blato. In kaj vas mora zanimati? Kako hitro izločite peso ali koruzo. Koruza in pesa zato, ker se slabše prebavita in ju takoj prepoznate. Kako to naredite? Ob večerji pojejte 3-5 manjših skodelic koruze ali 1-3 skodelice rdeče pese. Opazovati morate kdaj boste najprej in kdaj boste zadnjič, kadar greste na veliko potrebo opazili ostanke enega ali drugega. Normalen prehod od zaužitja do izločanja, bi moral biti nekje med 8 do 20ur. V kolikor se pojavijo blažje težave z drisko, večinoma pomagajo že suhe borovnice. Če pa imate težave z zaprtjem bi vam moral pomagati 'koktajl' C vitamina (500-3000mg), ki ga lahko spijete do trikrat na dan. Prav tako pomaga tudi aloe vera in magnezijev glicinat (300-1500mg). Vzamete ju lahko skupaj ali pa vsakega posebej.

Zapomnite si, prioritetna naloga vašega telesa je, da ste in ostanete zdravi.  70% vašega imunskega sistema je odvisnega od zdravja in stanja vašega črevesja. Skrbite za zdravje svojega črevesja, ojačajte svoj imunski sistem, saj boste tako na zelo dobri poti k boljšemu splošnemu zdravju in boljšim dosežkom pri treningih. Upoštevajte te štiri korake, tako da bo vaše telo hrano in dodatke, ki jih pojeste maksimalno izkoristilo, vaše telo vam bo hvaležno. In ko boste končno uredili svojo prebavo,  boste tudi porabili precej manj časa in denarja za iskanje rešitev težav, na poti do zastavljenih ciljev. S pomočjo osebnega trenerja, pa boste tem ciljem, še bližje.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek

*Charles Poliquin vodilni strokovnjak na področju fitnesa in prehrane