Poznate zdravilne učinke olja makadamije?

Zadnje čase se veliko govori o najnovejši in najboljši tako imenovani »superhrani«. Ne glede na to ali je govora o acai jagodah, ohrovtu, soku granatnega jabolka ali zdravilni dieti z grenivko, se vedno najde nek nov »zdrav« trend, ki na prvi pogled zveni odlično, vendar kasneje raziskave pokažejo, da temu ni tako. Seveda so acai jagode dobre za vas, saj so polne antioksidantov, ki imajo dokazano veliko zdravilnih učinkov. Ampak ali vam bodo te magične jagode pomagale shujšati, urediti prebavo, zmanjšati kožne gubice in vam pomagale večno živeti? Seveda ne, so le še en zdrav sadež. Zaradi tega je težko zaupati novim trendom in »superhrani«, za katere se zdi, da se pojavijo vsake toliko časa.

Obstaja pa en zdrav trend, ki je podprt z raziskavami in ni dovolj izpostavljen oziroma znan. Velikokrat sem že omenil, da so zdrave maščobe dobre za veliko različnih stvari v našem telesu, kot na primer: zmanjšajo holesterol, zmanjšajo vnetja, zmanjšajo možnost srčnih obolenj in še veliko drugih koristnih učinkov.

Veliko ljudi za kuhanje uporablja olivno olje, jedo veliko lososa in vsak dan uživa omega 3 kapsule. Vse naštete stvari so dobre, vendar velika večina ljudi ne vključi v svoj jedilnik oreščke makadamije, ki so odlična zamenjava za olivno ali laneno olje.

V nadaljevanju vam bom predstavil nekaj koristnih nasvetov uporabe olja oreščkov makadamije.

  • Olje oreščkov makadamije ima najvišjo vsebnost mononenasičenih maščob. Olje oreščkov makadamije ima višjo vsebnost nenasičenih maščob kot olivno ali laneno olje. Oreščki makadamije so ena izmed najboljših virov zdravih maščob, saj imajo 11 gramov maščob na čajno žličko, medtem ko ima olivno olje 9,8 grama maščob.
  • Olje oreščkov makadamije ima najvišjo vsebnost oleinske kisline. Oleinska kislina je vrsta nenasičene maščobne kisline in ima različne učinke, kot na primer: zmanjša vnetja, poveča spominske sposobnosti, poveča testosteron in zmanjšuje oziroma omili simptome astme. Prav tako je dober izvor holesterola, pomaga dvigniti nivo dobrega holesterola (HDL) in zmanjšati nivo slabega holesterola (LDL).
  • Nič trans maščob in manj polinenasičene maščobe kot olivno olje. Na čajno žličko ima olje oreškov makadamije 120 kalorij, enako kot ekstra deviško olivno olje. V primerjavi z olivnim oljem, ki ima 1,4 grama polinenasičenih maščob na čajno žličko, ima olje oreščkov makadamije nič trans maščob in samo 0,3 grama polinenasičenih maščob. Trans maščoba ni nikoli dobra zadeva, tako da jo odstranimo iz jedilnika kadarkoli je le mogoče.
  • Višja stopnja dima pri segrevanju Olje oreškov makadamije ima višjo stopnjo dima od olivnega olja, za okoli 40 °C. To pomeni, da lahko olje oreškov makadamije uporabite za kuhanje, brez uničenja vseh zdravih maščob in ostalih koristnih stvari za naše telo. Olje oreškov makadamije lahko namesto olivnega olja uporabite za kuhanje s ponvami za cvrtje ali za mazanje pekačev.
  • Boljši okus! Mogoče ima na koncu malo grenek priokus, vendar ima okus po oreščkih makadamije. Če pri kuhanju uporabljate recept, ki vključuje olivno olje, potem ga raje ne menjajte za olje oreškov makadamije, ker lahko okus oreščkov pokvari odličen okus, ki ga da olivno olje. Lahko se ga uporablja za namaz pekača ali ponve ali pa se ga uporablja kot preliv za solato.


Namen prispevka ni, da bi vas spodbudil k pitju surovega olja oreškov makadamije, vendar olje doda dober okus solati ali ovseni kaši in služi kot dodatek zdrave maščobe.

Prilagam tudi uporaben recept:

zelena solata, malo feta sira, nekaj orehov in olje oreščkov makadamije kot preliv… odlično in okusno!
Balzamični kis in olivno olje sta do sedaj veljala kot ena izmed standardnih zdravih solatnih prelivov, vendar lahko poskusite tudi z oljem oreščkov makadamije. Tako boste preprečili vnos sladkorja, ki ga vsebuje balzamični kis, prav tako je uporaba olja oreščkov makadamije preprosta in okusna.

Večina učinkov je takšnih, da jih ne boste občutili. Že samo dejstvo, da ima olje visoko vsebnost mononenasičenih maščob in oleinske kisline je odlično, saj ti dve stvari prineseta še številne druge pozitivne učinke.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek