Prednosti uživanja glutamina

Glutamin je najbolj bogata in zelo pomembna neesencialna aminokislina, ki učinkovito pripomore k boljši regeneraciji, obenem pa izboljšuje imunski sistem V krvi predstavlja 20% delež aminokislin. Po operacijah, okužbah, poškodbah ter pri fizičnih dejavnostih se potreba po glutaminu lahko zelo poveča, zato ga je pametno v telo vnašati kot dodatek.

Kadar trenirate z utežmi, ter želite izgubiti maščobo je praznjenje glikogenskih rezerv eden izmed stranskih učinkov zahtevnega in težavnega treninga. Če vaš odstotek maščobe presega mejo 10% pri moških, ter 16% pri ženskah,  imate preveč telesne maščobe in za vas ni priporočljivo uživati enostavnih ogljikovih hidratov neposredno po treningu (npr. sladkor, maltodekstrin, itd...).

Zakaj je torej priporočljivo jemati glutamin po treningu?

Glutamin polni glikogenske rezerve brez dviga inzulina ter pomaga ohranjati mišično maso kadar smo na dieti.

Kako nam lahko glutamin pomaga kadar je naš cilj preoblikovanje telesa?

Za pridobivanje mišične mase in za optimalno zdravje, po nasvetu strokovnjaka svetovnega kova Charles Poliquina, uporabite naslednji trik. Prvih 5 dni zaužijte 80g glutamina dnevno. 80g porazdelite čez cel dan tako, da uživate 8 krat po 10g glutamina na dan.

Glutamin med drugim tudi pomaga pri obnavljanju črevesne stene, zmanjšuje alergije na hrano, deluje protivnetno ter izboljšuje raven absorbcije hrane.

Glutamin krepi imunski sistem. Močnejši kot je naš imunski sistem, več mišične mase lahko pridobimo.

Po treningu lahko raven glutamina v telesu pade vse do 50% zalog. Glutamin kot prehransko dopolnilo nam pomaga znižati kortizol po treningu, zaradi česar se telo prej vrne iz katabolnega v anabolno stanje. Prav tako igra pomembno vlogo pri sintezi beljakovin v telesu ter povečuje stopnjo rastnega hormona.

Kako nam lahko glutamin pomaga kadar je naš cilj izboljšati zdravje?

 »Leaky gut sindrom« nastane kadar oslabljeno in poškodovano črevesje prepušča večje delce hrane, ki jih drugače ne bi smelo. Glutamin je eden izmed glavnih sestavin potrebnih za obnove črevesne sluznice.

Prav tako obstaja veliko teorij kako zdraviti prehlad. Eden izmed načinov je, da vsako uro zaužijemo 10g glutamina dokler se stanje ne izboljša, saj kot sem že prej omenil, glutamin krepi imunski sistem.

Danes se je stresu nemogoče popolnima izogniti, saj se srečujemo z njim skoraj vsak dan. Vsak izdelek, ki nam lahko pomaga pri zmanjševanju stresa, je bistvenega pomena. Stres znižuje nivo glutamina v krvi. Uživanje glutamina v obliki prehranskega dopolnila nam lahko pomaga proti stresu, tesnobi, depresiji, razdražljivosti, koncentraciji ADHD (pomanjkljaj pozornosti in hiperaktivnost), nespečnosti, obenem pa zvišuje raven energije. Glutamin ima lahko tudi dvojni učinek, saj lahko deluje na  nasprotnih funkcijah. To pa je zaradi dejstva, da je glutamin adaptogen. Enostavno povedano, glutamin se prilagaja. Če želimo zaspati, vzamemo glutamin, če želimo zjutraj več energije lahko prav tako vzamemo glutamin.

http://www.vitja.si/catalog/izdelek/reflex-l-glutamin-500g

Edini stranski učinek, ki ga lahko povzroči uživanje glutamina je, občutek slabosti, na kar morate biti pozorni. Glutamin lahko uvrstimo med neesencialna živila, saj ga je telo sposobno samo sintetizirati iz hrane, ki jo uživamo. Vendar pa je res tudi, da velikokrat dodatke k prehrani naše telo potrebuje, saj je potreba po njih večja kot nam jih naše telo lahko zagotovi.

Bodite pozorni na kakovost. Veliko prehranskih dopolnil L-glutamina vsebuje zelo malo čiste sestavine. Pri nakupu dajte prednost kvaliteti in ne ceni!

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI