Preverite svoj HCL ... ključ do boljšega zdravja, izgube maščobe in oblikovanja telesa

HCL … eno izmed najpomembnejših dopolnil naše vsakodnevne prehrane

Vsi ki si želimo v svojo prehrano vključiti čim boljše dodatke, moramo več pozornosti nameniti HCL ... oziroma klorovodikovi kislini.

Veliko izmed nas si želi imeti boljši spanec, več moči, večjo odpornosti in doseči čim boljši izgled telesa. Mnogo ljudi se sprašuje zakaj se vedno počutijo utrujeno in kako to, da napredek v rasti mišic in izgubi maščobe ni bolj viden, kljub trudu ki ga vlagajo v vadbo. Rešitev tega problema se skriva v zadostni količini kisline v želodcu, ki nam pomaga pri prebavi in absorbciji pomembnih bejakovin in ostalih hranil.

Moj nasvet za vas je, da preden vzamete naslednje dopolnilo ali pojeste hranljiv, biološko pridelan obrok bogat z beljakovinami in antioksidanti, si obvezno in skrajno priporočljivo,  testirajte vašo želodčno kislino. Zakaj? V kolikor v vašem telesu ni dovolj želodčne kisline ki bi razgradila hrano  ki jo zaužijete, so vsi vaši skrbno izbrani, nemalokrat tudi dragi dodatki, kot tudi skrb za hrano neučinkoviti.

Želodčna kislina je prebavni sok, ki pomaga pri razgradnji večjih kosov hrane v manjše koščke. Želodčna kislina vsebuje klorovodikovo kislino (HCL),  kalijev klorid  in natrijev klorid, ki skupaj aktivirajo prebavne encime in imajo ključno vlogo pri razgradnji beljakovin in razčlenjevanju aminokislin.  Medtem ko  kalijev in natrijev klorid  ponavadi nista vprašljiva pri nastanku želodčne kisline, je HCL-klorovodikova kislina tista, ki jo  sami težko proizvedemo in nam je primanjkuje.

Želodčna kislina opravlja pomembne funkcije v našem telesu

  • Absorbcija najmanj osmih ključnih hranil je odvisna od zadostne količine želodčne kisline: to so kalcij, vitamin B9, magnezij, cink, železo, vitamin C in betakaroten
  • Absorbcija vitamina A in E,antioksidanta ki zmanjšujeta tveganje za kronično vnetje in oksidacijski stres
  • Razgradnja beljakovin za sintezo tkiv in mišic
  • Aktivacija encimov, hormonov in nevrotransmiterjev (živčnih prenašalcev)
  • Preprečitev patogenim bakterijam pred vstopom v zgornji prebavni trakt, kjer bi lahko prišlo do infekcij in večjega tveganja za nastanek raka na želodcu.
  • Vpliva na Ph v celotnem prebavnem traktu in posledično na črevesno floro

Danes se večini zdi, da so bolečine v želodcu že nekaj vsakdanjega in temu ne pripisujejo velike pomembnosti, vendar temu ni tako. Večina ljudi ima veliko premalo želodčne kisline, ki je potrebna za pravilno prebavo, kar pomeni, da se hrana ne razgradi popolnoma in postane kisla,to pa vodi v številne bolezni in težave. Še bolj zanimivo je dejstvo, da pomanjkanje želodčne kisline in slabšo prebavo velikokrat pripišejo preveliki količini želodčne kisline, kar pa seveda ne drži.V kolikor se želodec ne izprazni pravilno, delno prebavljeni ogljikovi hidrati in beljakovine začnejo vreti in povzročijo neprijeten občutek v požiralniku, kot bi nas pekla zgaga, zato se nam zdi da je želodčne kisline še preveč.

Raziskava je namreč pokazala, da posamezniki ki imajo klinično dokazano premalo želodčne kisline (hypochlorhydria), v ležečem položaju, veliko bolj peče zgaga, kot tiste z zadostno količino želodčne kisline. Več kot polovica izmed teh posameznikov pa jemlje antacide ( ti nevtralizirajo želodčno kislino in zmanjšajo kislost v želodcu in dvanajstniku), saj jim je bila diagnozirana prevelika količina želodčnega soka.Napačna diagnoza in posledična uporaba antacidov, predstavlja še večje tveganje za kronične okvare kot so zlomi in osteoporoza, saj se kalcij in magnezij ne absorbirata. Tveganje za zlome je trikrat večje pri posameznikih ki imajo premalo HCL. Poleg tega pa je posameznik do stokrat bolj izpostavljen patogenim bakterijam kot je npr. E.coli,kot bi bil v primeru da ima v želodcu zadostno količino želodčne kisline.

Še en pomemben dejavnik, zaradi katerega se količina želodčne kisline vztrajno niža:

  • Starost – vsako leto se zmožnost želodca za proizvajanje HCL, zmanjša za 1 %, kar pomeni da imamo pri starosti 70 let, za cca sedemdeset odstotkov HCL-a manj, kot ob rojstvu.
  • Glede na študijo iz leta 1989 o razširjenosti hypochlorhydrie oz. pomanjkanja želodčne kisline, vsaj 37 % ljudi nad 60. letom starosti ne proizvede dovolj HCL-a. Vendar ta številka hudo podcenjuje težave s pomanjkanjem HCL-a, nekje do 98 % populacije ima težave s HCL.
  • Oksidacijski stres in vnetja,kot posledica slabe prehrane, kemičnih aditivov v hrani in izpostavljenost pesticidom, poškodujejo zmožnost proizvajanja HCL-a v telesu. To vodi k slabi prebavi in patogeniminfekcijam,kar povečuje težave z spodnjim delom prebavnega trakta, obenem pa povečuje možnost nastanka raka.
  • Če podamo primer iz študije, so imele testne miši z manj želodčne kisline med 110 in 125 % več nevarnih bakterij v prebavnem traktu, kot tiste z normalno količino le-te.
  • Kakršenkoli stres, zmanjša kislost želodca. V kolikorimate povišan kortizol, bo temu primerno negativno odreagiral vaš želodec. Stres prisoten v današnjem modernem svetu, kjer smo izpostavljeni radiaciji, pomanjkanju spanja, slabi prehrani in oksidacijskemu stresu, ki nastane kot posledica aerobne vadbe na napravah, zmanjšuje sposobnost želodca da proizvede zadostno količino HCL.
  • Nepravilna uporaba antacidov je velik faktor, najverjetneje več kot 50% ljudi ki jemljejo antracide imajo v resnici premalo želodčne kisline in jih sploh ne bi smeli jemati.

Bob Rakowski, privrženec naravne medicine meni da večkot 98% populacije nima zadostne količineHCL-a,zaradi povišanega stresa, tako fizičnega kot psihičnega. Podobni rezultati se pojavljajo tudi med mladimi in najbolj perspektivnimi športniki.

Posredni simptomi, ki kažejo na pomanjkanje želodčne kisline se kažejo v izostanku rezultatov pri treningih,nezadovoljivi izgubi maščobe, kljub doslednemu programu, velikokrat pa vse to spremlja še nenehna utrujenost.

Simptomi neposredno povezani z pomanjkanjem HCL-a so naslednji:

  • Spahovanje, napihnjenost ali zgaga po jedi
  • Slaba prebava in zaprtje, ker hrana ni bila pravilno prebavljena
  • Spremembe na koži kot so akne
  • Hrapavost nohtov, ker se iz hrane ne absorbira dovolj hranil
  • Krči v nogah in stopalih, zaradi nezadostne absorbcije mineralov
  • Kronične poškodbe kot posledica pomanjkanja aminokislin in nezmožnosti obnavljanja tkiv
  • Alergije na hrano in astma
  • Žolčni kamen
  • Slabša miselna sposobnost, začetki demence
  • Nizka gostota mineralov v kosteh in osteoporoza

V kolikor imate ali pa tudi ne, kateregakoli izmed zgoraj naštetih simptomov, vam resnično priporočam da napravite enostaven test želodčne kisline. Ne smemo pozabiti dejstva, da ne glede na to koliko pozornostidajemo pripravi in uživanju kakovostne hrane, ne moremo nadoknaditiprimanjkljaja hranil, v kolikor nimamo zdravega črevesja in zadostne količine HCL-a.

Testiranje HCL-a

Da bi testirali vašo želodčno kislino potrebujete dopolnila v obliki HCL tablet. Tega testa NE izvajajte v kolikor imate razjedo na želodcu. V tem primeru se najprej posvetujte z zdravnikom, ki vam bo predlagal primerno terapijo.

Priporočljive za testiranje HCL-a so na primer 650 mg kapsule BETAIN HCL-a saj betain spodbuja razgradnjo beljakovin, poleg tega pa kapsule vsebujejo encime trebušne slinavke, tako da se hranila bolje prebavijo in kasneje lažje absorbirajo.

Nekje na sredi večjega obroka vzemite HCL. Odvisno od vsebnosti HCL v vaših kapsulah poskušajte najti optimalno dozo, ki vam bo odgovorjala. Navadno je to 650 do 1300mg na posamezen obrok. S količino ne pretiravajte. Navadno je 650mg optimalna količina da jo zaužijete med obrokom ali celo za cel dan. Če imate na želodcu rano, razjedo ali če imate gastritis jemanje HCL ni priporočljivo.

Ko začnete uravnavati HCL, bi morali kaj kmalu opaziti spremembe: manj napihnjenosti in spahovanja, boljšo prebavo. Bolj kot se bo HCL uravnaval, boljši bodo tudi rezultati vadbe, še posebej ob optimalni prehrani. Sedaj bodo tudi ostali dodatki pripomogli k boljšim rezultatom, saj se bodo vsa pomembna hranila absorbirala in izkoristila.

Pri opravljanju modulacije BIOSIGNATURE je testiranje HCL zmeraj prvi in najpomembnejši korak.

Tudi vaš spanec se bo izboljšal, saj zadostna količina HCL poskrbi, da telo absorbira vse vitamine in minerale ki jih potrebuje, kar vpliva na naše hormone in nevrotransmiterje. Zaradi zadostne količine hranil, boste imeli več energije in boljšo prebavo, boljši spanec in večjo učinkovitost pri izgradnji telesa in izgubi maščobe. Boljša prebava in absorbcija hranil pospešuje sintezo beljakovin in rast mišic, obenem pa preprečuje negativne vplive ki vodijo k slabšemu zdravju in zavirajo izgubo maščobe.

Ključ do boljšega počutja, večjega izkoristka energije in boljših rezultatov je zadostna količina HCL-a. Da bi dosegli optimalno raven, pa moramo najprej ugotoviti kakšen je naš primanjkljaj in ga s pomočjo dodanega HCL-a nadoknaditi.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2

Reference:

  • Chang, A., Haggerty, T., et al. Effect of H. Pylori Infection on Symptoms of Gastroenteritis due to Enteropathogenic E. Coli in Adults. Digestive Disorder Sciences. 2011. 56(2), 457-464.
  • Saltzman, J., Kemp, J., et al. Effect of Hypochlorhydria due to Omeprazole Treatment of Atrophic Gastritis on Protein-Bound Vitamin B12 Absorption. Journal of the American College of Nutrition. 1994. 13(6), 584-591.
  • Kassarjian, Z., Russell, R. Hypochlorhydria: A Factor in Nutrition. Annual Reviews of Nutrition. 1989. 9, 271-285.
  • Sipponen, P., Harkonen, M. Hypochlorhydric Stomach: A Risk Condition for Calcium Malabsorption and Osteoporosis? Scandinavian Journal of Gastroenterology. 2010. 45(2), 133-138.
  • Ciacci, C., Sabbatini, F., et al. H. Pylori Impairs Iron Absorption in Infected Individuals. Digestive Liver Disorders. 2004. 36(7), 455-460.
  • Kirchhoff, P. Socrates, T., et al. Zinc Salts Provide a Novel, Prolonged and Rapid Inhibition of Gastric Acid Secretion. American Journal of Gastroenterology. 2011. 106(1), 62-70.
  • Tennant, S., Hartland, E., et al. Influence of Gastric Acid on Susceptibility to Infection with Ingested Bacterial Pathogens. Infection and Immunity. 2008. 76(2), 639-645.
  • Pali-Scholl, I., Herzog, R., et al. Antacids and Dietary Supplements with an Influence on the Gastric pH Increase the Risk for Food Sensitization. Clinical and Experimental Allergy. July 2010. 40(7), 1091-1098.
  • Carmel, R. Prevalence of Undiagnosed Pernicious Anemia in the Elderly. Archives of Internal Medicine. 1996. 156(10), 1097-1100.
  • Myhill, Sarah. Hypochlorhydria—Lack of Stomach Acid—Can Cause Lots of Problems. Retrieved on 4 May 2012.  http://drmyhill.co.uk/wiki/Hypochlorhydria_-_lack_of_stomach_acid_-_can_cause_lots_of_problems
  • www.chrlspoliquin.com