Skrita nevarnost odvečne maščobe okrog trebuha in kako jo izgubiti

Verjetno vas ne preseneča podatek, da število ljudi, ki se borijo z odvečno maščobo na predelu trebuha, narašča.  Prva stvar, ki vam pade na pamet, ko pomislite na prekomeren delež maščobnih blazinic okrog trebuha je neprivlačen izgled in prekrite  trebušne mišice, ki se nahajajo pod temi oblogami, dejavnik ki pogosto sledi temu je tudi zmanjšana samozavest,  kar se kaže v skrivanju svojega telesa.

Česar se večina ljudi ne zaveda, pa je, da ta maščoba, lahko predstavlja resno nevarnost za vaše zdravje. Znanstvene raziskave so jasno pokazale, da ni nikjer na telesu dobro imeti preveč odvečne maščobe, vendar je to še posebej nezaželeno in nevarno, ravno na predelu trebuha.

Verjemite mi, da težava ni samo v okrnjenem izgledu...

  • Na področju trebuha se nahajata dve vrsti maščobe. Prva je tista, ki 'poskrbi' da vaše trebušne mišice niso vidne,  to je podkožna maščoba. Nahaja se takoj pod kožo in prekriva vaše trebušne mišice.
  • Druga vrsta maščobe, ki se nahaja na predelu trebuha, je visceralna maščoba, ki se nahaja globlje pod mišicami in obdaja vaše organe. Visceralna maščoba je tista, ki 'ustvari' tako imenovan pivski trebušček, ki prekomerno izstopa na telesu, obenem pa je nekako trden na otip.

Tako podkožna kot visceralna maščoba, obe predstavljate tveganje za vaše zdravje, vendar je  visceralna maščoba znanstveno dokazano,  bolj neugodna in nevarna za vas, kakor nekaj podkožne maščobe, ki jo tako ali tako ima skoraj vsak. Dejstvo je, da obe vrsti maščobe povzročata višje tveganje za bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen, visok pritisk, kap, apnejo, več različnih vrst raka in druge degenerativne bolezni.

Za nabiranje maščobe okoli trebuha; predvsem visceralne, je odgovoren kortizol

Torej situacija še zdaleč ni tako enostavna kakor izgleda na prvi pogled. Človek bi mi mislil, da je dovolj reči umiri se in vse bo v najlepšem redu, pa temu ni tako. Kortizol ima ogromen vpliv na imuski sistem. Se vam zdi, da pogosto zbolite za kakšno nalezljivo boleznijo in ne morete nikakor okrevati? Ste utrujeni, težko spite? Slabo spite?

Stresni hormon KORTIZOL je tisti, ki nam povzroča največ težav, saj ima neposreden vpliv na ščitnične hormone, inzulin in v drugi vrsti tudi spolne hormone. To vpliva na celo vrsto dogodkov v telesu...npr.
nabiranje maščobe na trebuhu, izguba spomina, alergije, avtoimune bolezni, izpuščaji na koži itd ...

Kontrolirajte svoj kortizol. Odgovorite si na naslednja vprašanja, da spoznate kaj vse vpliva na vaše počutje:

• prehrana (kaj jeste) kaj ste jedli do sedaj v življenju? Vsi jedo premalo zelenjave, premalo hrane za črevesno floro. Kaj je vaša prehrana naredila vaši kemiji v telesu?
• zdravila; Npr. kontracepcija. Pomanjkanje B vitaminov,Q10,...ČE JEMLJE ženska KONTRACEPCIJO potrebuje VSAJ 25MG b vitminov dnevno (ti morajo biti v pravi obliki, saj v nasprotnem primeru naredite svojemu telesu več škode kakor koristi). Zdravila so zelo pomembna predvsem zaradi vpliva na ključne vitamine in minerale v telesu. Vsako zdravilo izropa telo določenih elementov. Potrebno jih je nadomestiti. Vsako je specifično za nekaj drugega.
• vadba (pretirana vadba, še posebej aerobna zelo slabo vpliva na nivo kortizola. Prav tako se dogaja enako če vaš trening predolgo ohranja vaš pulz nad 160 udarcev na minuto. Če vseeno veliko trenirate je vaša naloga, da poskrbite za to, da po treningu telesu omogočite čimprejšnje okrevanje in vrnitev v prvotno stanje (stanje kjer se vsi vnetni parametri vrnejo na normalno raven)
• izpostavljenost strupom iz okolja. Je velika ali majhna? Kako jo zmanjšati. (imate amalgamske plombe? Pijete klorirano vodo? Jeste veliko hrane polne strupov, pesticidov in hormonov ter antibiotikov?
• genetika; bistveno je kako se odzivajo vaši geni. Na to lahko vplivamo sami z načinom življenja.Pomembne so tudi določene mutacije, ki so dedne in se jih da testirati. Ena takšnih je na genu MTHFR.
• stres; številka 1 kot vzrok prehitre smrti in za staranje. Nekaj je naučen odziv na stres na katerega lahko vplivamo, drugo je pomanjkanje ključnih elementov (cink, magnezij, D3)

Eden izmed vzrokov, zakaj je visceralna maščoba bolj nevarna od podkožne je večje število vnetnih molekul, ki jih visceralna maščoba nenehno sprošča v vaše telo.

Če imate radi sebe in svoje življenje, ne gre pa zanemariti tudi bližnjih, ki vas morda potrebujejo bolj, kot si mislite, je izguba maščobe na trebuhu ena izmed najpomembnejših stvari, za katere morate poskrbeti. Žal tukaj ni nobenih bližnjic. Ima pa izguba maščobe tudi bolj prijetno stran, saj ne samo da boste predel trebuha izravnali, če boste dovolj vztrajni, se vam bodo končno začele poznati tudi vaše trebušne mišice. Tega pa mislim, da se nihče ne brani.

Kaj dejansko pripomore k izgubi maščobe na trebuhu? Ali obstaja ena rešitev, ena naprava ali en čudežni napitek iz reklam, ki bo spremenil vaš izgled in vaše zdravje?

Prva stvar, katere se morate zavedati in jo sprejeti je, da žal hitre rešitve za to težavo ni. Ni tablet,  ni napitkov, ni česarkoli, kar bi vam pomagalo brez trdega in vztrajnega dela izgubiti maščobo na trebuhu. Ne bo vam pomagal nikakršen 'ab roler', pas, ali katera druga naprava, ki naj bi delovala zgolj na predel trebuha.

Edina rešitev za stalno izgubo maščobe na trebuhu je kombinacija zdrave hranljive prehrane, bogate z  naravnimi in nepredelanimi viri, skupaj z zastavljenim programom vadbe, ki stimulira hormonski in metabolični odziv telesa. Pravilni dodatki k prehrani so skoraj nujno potrebni. In vztrajnost pri tem, se kaže tudi v vzdrževanju telesne sestave in kondicije, saj ni dovolj izgubiti nekaj odvečne maščobe, za dolgoročen uspeh in izboljšanje zdravja je potrebna volja, vztrajnost in doslednost. Tako pravilna vadba kot pravilna prehrana, sta obe enako pomembni, če želite res vidne rezultate.

Zanimiva študija iz ameriške univerze se je osredotočila prav na vpliv prehrane in vadbe pri izgubi maščobe.

  • Prva skupina, v kateri je sodelovalo na tisoče prostovoljcev je bila podvržena samo zdravi in pravilni prehrani,
  • druga enako velika skupina, pa je poudarjala tako pravilno prehrano kot tudi pravilno vadbo.

Obe skupini sta resda dosegli na ta način rezultate in napredek, je pa tista skupina, ki je kombinirala tako hrano kot vadbo, izgubila neprimerno več maščobe na področju trebuha v primerjavi s skupino, ki se je samo zdravo prehranjevala.

Pomembna stvar, ki se jo morate zavedati je, da nek zastarel vadbeni program, ne bo prinesel želenih učinkov. Veliko posameznikov, ki se odloči nekaj spremeniti in začne z vadbo, žal le-te ne izvajajo dovolj učinkovito in zato tudi ne opazijo rezultatov, saj je za izgubo maščobe na trebuhu, potrebno trdo delati.

  • To sliko je mogoče videti na fitnesu skoraj vsak dan, izvajanje enakih vaj dan za dnem in izostanek rezultata iz meseca v mesec.Večina se jih seveda poslužuje neučinkovitih kardio vaj, katerim dodajo nekaj zastarelih vaj z utežmi, trening pa zaključijo s trebušnjaki v prepričanju, da so na dobri poti, da se znebijo maščobnih oblog okrog trebuha.  Po nekaj tednih, mesecih izostanka rezultatov , sledi slaba volja, nezadovoljstvo in frustracija, saj ne vedo kaj so naredili narobe.

Dobra novica je, da vedno več raziskovalcev proučuje to perečo tematiko s pomočjo znanosti,  s pomočjo strank, na katerih preizkušajo svoje metode in ne nazadnje tudi sami na sebi, saj tako najlažje pridejo do zaključka, kaj dejansko spodbudi izgubo maščobe na predelu trebuha.

Kako pristopiti k izgubi maščobe na trebuhu?

Ne pozabite, da s pomočjo trebušnjakov in drugih vaj namenjenim zgolj trebušnim mišicam, ne boste stopili maščobe na trebuhu. Tako pomembna kot je vadba, tako zelo pomembna je tudi prehrana, ki mora vsebovati vse hranljive minerale, ki jih vaše telo potrebuje. S stradanjem boste morda izgubili kakšen centimeter okrog trebuha, a maščoba bo ostala. S pravilno vadbo in prehrano rezultati zagotovo ne izostanejo in niti ni tako težko, kot se marsikomu verjetno zdi.

Razlog zakaj veliko ljudi žal ni uspešnih pri zastavljenih ciljih,  je pomanjkanje vztrajnosti in doslednosti. Za nekaj se odločite z dobrimi nameni, poskušate spremeniti način življenja in po nekaj tednih, mesecih pozabite na svoje namene in želje in se vrnete k svojim starim navadam,  zaradi katerih ste si sploh zaželeli spremembo.

Nihče ne more reči, da ne bi rad bolje izgledal,  vendar ima zdravje pred izgledom prednost, zato dobro premislite, preden naslednjič vržete puško v koruzo. Vsaka stvar, ki prinese zavidljive rezultate je vredna zavidljivega truda.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach, BIOSIGNATURE practiotioner level 2