Top deset Anti-aging živil

Staranje je sestavni proces življenja, ki ga ni mogoče ustaviti. Verjetno ste opazili, da se nekateri ljudje zelo hitro starajo, spet drugi za svoja leta izgledajo dobro, včasih jim je videti kakšno leto manj. Kronološko se vsi staramo po določenih stopnjah, biološko staranje pa poteka malce drugače in ni pri vseh enako. Življenjski stil in prehrana, ki jo izberete lahko proces staranja upočasnita.

Na trgu je nešteto izdelkov namenjeno prav kljubovanju procesu staranja. Kateri izmed njih delujejo in ali sploh, je težko oceniti. Obstaja pa en dokazan način, kako obdržati mladosten videz dalj časa in to s pomočjo vaše prehrane.

Zakaj je temu tako?

Določena živila vsebujejo močna anti-aging hranila, ki dejansko pomagajo upočasniti proces staranja.

Seznam živil, ki upočasnijo proces staranja in jih je priporočljivo uživati je dolg in težko je našteti vsa, zato se spodaj nahaja top deset anti-aging živil, ki jih lahko oz. bi jih morali vključiti v svojo vsakodnevno prehrano.

  1. Borovnice - vso jagodičevje vsebuje močne antioksidante, ki uspešno kljubujejo učinkom, ki jih prosti radikali povzročajo v vašem telesu. Borovnice so še posebej polne antioksidantov, ki se borijo proti prostim radikalom v telesu.  Antioksidanti v borovnicah delujejo tako, da vaše telo očistijo prostih radikalov, ki povzočajo hitrejše staranje. Bolj kot se lahko ubranite prostih radikalov, bolje in mlajše se boste počutili, kar bo opazno tudi na zunanjem izgledu. Če vitaminov ter antioksidantov iz zelenjave ne pojeste dovolj, morda razmislite o koncentratu.
     
  2. Listnata zelenjava-v listnati zelenjavi se nahaja še en odličen vir antioksidantov. Živila kot so: špinača, ohrovt, blitva, rukola so bogata s hranili, ki vas pomladijo. Folati npr., ki se v tej zelenjavi nahajajo, pomagajo izboljšati vaš spomin. Antioksidanti zmanjšajo aktivnost prostih radikalov, ki pripomorejo k staranju, vitamini in minerali pa pomagajo ojačati vaš imunski sistem in vas obenem  ščitijo pred boleznimi, ki se pogosto pojavljajo v starosti.
     
  3. Beljakovine iz sirotke-vaše telo vsebuje močan antioksidant imenovan glutation. Kadar uživate visoko kakovostne beljakovine v obliki prehranskega dopolnila, vaše telo proizvaja več glutationa. Višja raven glutationa v telesu pripomore ojačanju telomerov v telesu, ki vplivajo na procese staranja v vašem telesu. Telomerji predstavljajo namreč esencialne delce človeških celic, ki vplivajo oz. določajo kako se vaše celice starajo. Po nekaterih študijah naj bi dolžina telomerjev določala dolžino vašega življenja.  Beljakovine so prav tako odličen vir aminokislin, ki jih vaše telo potrebuje za mišično maso in obnavljanje telesa.
     
  4. Sladek krompir-ne moremo ga sicer direktno povezovati s procesom staranja, vendar predstavlja odličen vir beta karotena za vaše telo, ščiti zdravje vaših oči, vas varuje pred oksidacijskim stresom in zmanjša tveganje za bolezni srca. Težave z vidom so precej pogoste v starejših letih, zato je zadostna količina beta karotena v vaši prehrani vsekakor zaželena.
     
  5. Maca-nekateri ji pravijo skrita skrivnost Peruja. Maca je super živilo, polno hranil in aminokislin, ki so potrebne za optimalno zdravje vašega telesa. Inki npr. so menili, da je Maca koristna za dvig libida in povečanje energije.
     
  6. Jetra-(tudi ostali organi) so polni vitaminov in mineralov. Pravzaprav lahko že 100g jetrc, vašemu telesu da kar 1600% dnevne količine vitamina A in stotine dnevnih količin vitamina B12 in B2, poleg ostalih mineralov, kot so železo, cink in folati. So tudi zelo dober vir koencima Q10, ki je zelo močan antioksidant. Pazite le da uživate domača jetra, saj so jetra tudi filtrirna naprava, skozi katero gredo vse škodljive snovi. Odličen vir celotnega B-kompleksa in ostalih vitaminov in mineralov lahko najdete tudi v dobrih prehranskih dopolnilih. Pri izbiri bodite pozorni na to, da so sestavine v aktivni obliki. Na primer vitamin B12 naj bo v obliki metilkobalamin.
     
  7. Divji losos-losos je verjetno najboljši vir omega-3 maščobnih kislin, ki pomagajo zmanjšati vnetje v telesu. Kronična vnetja v telesu so vzrok številka ena, prezgodnjega staranja in resnih bolezni, kot so npr. bolezni srca. Pri uživanju lososa bodite pozorni, da je le-ta res divji, saj so gojene ribe največkrat polne antibiotikov, hormonov in drugih nezaželenih snovi.
     
  8. Kimchi-kimči in ostala fermentirana hrana predstavlja odličen vir esencialnih hranil, kot je npr. vitamin K2. Vitamin K2 namreč pomaga preprečiti nalaganje oblog na arterije in srčne bolezni. Kimči vsebuje tudi veliko vitamina B, vašemu črevesju pa zagotavlja dobre bakterije (probiotike), za optimalno delovanje  črevesja. Vaše črevesje predstavlja prvo linijo obrambe vašega telesa pred neznanimi snovmi, ki lahko vašemu telesu škodijo. Bolj zdravo kot je vaše črevesje, bolj zdravo je vaše telo. Kakovostne probiotike lahko tudi dodate v obliki prehranskih dopolnil.
     
  9. Domača jajca-kadar jeste domača jajca, svojemu telesu zagotavljate ključne aminokisline, visoko kakovostne beljakovine, naravni vitamin D in pomembna hranila kot sta lutein in zeaxanthin. Ta hranila in spojine ščitijo vaš vid, obnavljajo tkiva v telesu, uravnavajo hormone in jačajo vaš imunski sistem. Poskrbite le, da bodo jajca res kvalitetna in domača, najboljša so tista, ki so pašne reje. Tista, ki jih dobite v trgovini so oropana velike večine hranil in mineralov.
     
  10. Temna čokolada- vsebuje močne antioksidante imenovane flavonoidi in delujejo proti prostim radikalom v telesu, ki poškodujejo vaše celice. Prav tako pomagajo pri zmanjšanju vnetja v telesu. Raziskave prav tako kažejo, da uživanje temne čokolade pomaga znižati krvni pritisk s čimer znižamo tveganje srčnih bolezni, blagodejno naj bi vplivala tudi pri uravnavanju stresa. Čokolada, ki jo uživate naj vsebuje najmanj 70% kakava, izogibajte se s sladkorjem polni mlečni čokoladi. Bodite pozorni tudi na vsebnost sladkorja v temnih čokoladah, nekatere ga namreč vsebujejo občutno preveč.

Tukaj imate torej 10 živil, ki pomagajo upočasniti proces staranja in jih je dobro vključiti v vsakodnevno prehrano.  Staranje ni nujno obdano z negativnimi lastnostmi. Zakaj ne bi mladostnega počutja in izgleda podaljšali in živeli zdravo, polno življenje.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2

  • Reference: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/02/27/top-7-foods-that-slow-your-aging.aspx
  • http://www.huffingtonpost.com/manuel-villacorta/peru-superfoods_b_4524807.html
  • http://www.marksdailyapple.com/power-foods/#axzz3A1pvqUnp