Vnetje v telesu je bolj nevarno kot si mislite

Vnetje v telesu igra ključno vlogo pri procesu zdravljenja. Kadar ga zanemarite, slabša počutje, slabša obstoječe zdravstvene težave, upočasnjuje ali celo popolnoma zavre napredek pri preobrazbi telesa, najhuje kar povzroči pa je, da lahko celo vodi do resnih bolezni kot so artritis, težave s srcem, infarkt, težave s hormoni, rak in različne nevrološke bolezni.

Vnetje je kot požar v telesu, ki ga ne vidite in ne čutite, dokler ni resnejših posledic. V bistvu je kronično vnetje odlično okolje za nastanek vseh težav v telesu.  Sam proces je dolgotrajen, se nabira in stopnjuje dalj časa, ter v telesu vpliva na tkiva, sklepe in krvni obtok. Šele ko nastopijo prve težave, se navadno začne ugotavljanje kaj in zakaj je narobe. To je seveda odvisno od vsakega posameznika, nekatere žal niti takšne stvari ne predramijo in nadaljujejo z nezdravim načinom življenja, nekateri slepo zaupajo zdravilom, nekateri pa se odločijo za korenito spremembo in dosežejo izboljšanje ali celo odpravijo težave.  Posledice niso pri vseh enake, veliko je odvisno tudi od genske predispozicije. Nekateri lahko celo življenje jedo nezdravo, pijejo, kadijo ipd. pa ne bodo imeli večjih težav, pri drugih se težave pojavijo zelo kmalu. Zato je posploševanje nemogoče, pravtako primerjanje z drugimi ljudmi. Vsak zase je drugačen in unikaten, tako kot je unikaten njegov genski zapis. Zato se lahko težave pri nekaterih kažejo v obliki kapi, artritisa, srčnožilnih bolezni ali Alzheimerjeve bolezni, ni pa nujno. Zgodnje težave s stanjem vnetja v telesu sam redno odkrivam pri svojih strankah prvič pri meritvah BIOSIGNATURE, dokončno pa s spremljanjem analize krvi.

Vnetje samo po sebi ni resno nevarno. Zelo pomembno vlogo igra pri odzivu imunskega sistema, ki telo varuje in ohranja zdravo. Vaš cilj mora biti vnetje pod kontrolo, saj se resne težave pojavijo, kadar je vnetje dalj časa trajajoče in se stopnjuje.

Dobro proti slabemu

Obstajata dve vrsti vnetja: akutno in kronično. Večina ljudi je seznanjena z akutnim vnetjem. To je tista rdečica, občutek vročine in zatekanja tkiv ter sklepov do katerega pride, kadar se udarite ali urežete.

Kadar telo signalizira poškodbo, vaš imunski sistem pošlje “vojsko” belih krvničk, ki obkrožijo in zavarujejo področje poškodbe. Proces je povsem enak pri infekcijah, kot sta gripa ali pljučnica.

Akutno vnetje je način odzivanja telesa proti tujkom, ki lahko povzročijo infekcijo, obenem je del procesa zdravljenja. Na ta način je vnetje pravzaprav dobro, saj ščiti vaše telo.

Kronično vnetje je druga zgodba. Reakcija telesa je enaka kot pri akutnem vnetju, razlika je, da v primeru kroničnega vnetja “plamen” vztraja. Dolgo trajajoče vnetje povzroča veliko škodo v telesu. Bele krvničke obkrožijo problematično področje a zaradi vztrajanja vnetja, na koncu začnejo napadati bližnje organe in zdravo tkivo.

Preverite raven vnetja v telesu.

Ne veste ali imate težave s kroničnim vnetjem? S pomočjo krvnega testa lahko to preverite sami. Zdravnik vam navadno preveri CRP. (C-reactive protein), belajkovina, ki jo izločajo jetra in je eden izmed najbolj splošnih, ter natančnih pokazateljev vnetja v telesu. Priemr: ko ste zdravi je CRP nizek, ko zbolite za določeno nalezljivo boleznijo se CRP poviša. To je akutno stanje in akutno vnetje v telesu. CRP pri hujših stanjih zelo naraste. Če pa ga testiramo ko smo zdravi, mora biti nizek! Najpogosteje je kadar smo zdravi CRP med vrednostjo 1 in 3 mg/L. To kaže na majhno kronično vnetje. Raven višja od 3 mg/L kaže na visok nivo tveganja. Idealna vrednost je med 0 in 1 mg/L. Ob višjem rezultatu vam lahko zdravnik svetuje, kako znižati raven CRP. Sam s svojimi strankami zelo uspešno nižam stopnjo vnetja v telesu in posledično CRP z ukrepi na področju življenjskega sloga posameznika. Področja ki so ključnega pomena za nižanje vnetja so: odlično in brezhibno delujč prebavni sistem, , dober spanec, pravilna prehrana glede na tip človeka, gibanje oz. plan aktovnosti glede na tip človeka in status mikroelementov v telesu.

Praktičen primer: V kolikor imate odvečne kilograme in posledično veliko visceralne maščobe (to je maščoba, ki se nabira okoli notranjih organov), imunski sistem te maščobne celice identificira kot grožnjo. Bele krvničke gredo v napad. Dalj časa kot ste v tem stanju, dalj časa je vaše telo kronično vneto. To vnetje ne pojenja in se sčasoma navadno še stopnjuje. Vnetje samo ni omejeno na eno problematično področje, pač pa potuje po telesu in povzroča težave tudi drugod. Če zbolite za artrtitisom ali srčno-žilno boleznijo je velika verjetnost, da je vnetje v telesu pripomoglo k nastanku teh bolezni.

Zaščitite se

Nadzor nad prehrano in zdrav življenjski slog sta dva najboljša načina, za kontroliranje in obvladovanje kroničnega vnetja. Kot omenjeno je prevelika teža velikokrat vzrok vnetja v telesu, zato izguba odvečnih kilogramov pripomore k znižanju vnetja. Še nekaj preventivnih ukrepov, ki jih lahko sami storite:

Pazite na svoje zobe.

Bolezni dlesni kažejo na vnetje v telesu. Če vam dlesni krvavijo kadar umivate in nitkate zobe, obstaja velika verjetnost skritega povišanega vnetja v telesu. Skrbite za ustno higieno in hodite na redne preglede k zobozdravniku.

Posvetite pozornost visokemu holesterolu

Testirajte raven holesterola, oz. še bolje celoten profil maščob in ga primerjajte s stopnjo vnetja v telesu in regulacij osladkora. V kolikor razmerja (o teh sem pisal v drugem članku) niso ugodna, ukrepajte. Predlagam, da se pogovorite s svojim zdravnikom, obenem pa v svoje življenje uvedete spremembe. Tkaj lahk okot primer navedem primer moje mame, katerega sem nedavno objavil. Prilagam objavo:

"VAŠA KRI NIKOLI NE LAŽE!

Sporočilo in naslov ene izmed boljših knjig, ki sem jih prebral v zadnjem času...

Kakšna je povezava te knjige in slike na kateri sva z mojo mamo? Pred približno 7 leti je mama dobila diagnozo povišanega holesterola, povišanegega pritiska in obveznega jemanja zdravil za oboje. Tipičen metabolni sindrom.

Takrat je bila odločitev na njej. Ali se takoj prepustiti farmaciji, ali poskusiti maksimalno kar se da narediti na področju svojega zdravja kot preventive in podpore v smislu:

1***GIBANJA
2***PREHRANE
3***OPTIMIZACIJE MIKROELEMENTOV V TELESU

Projekt je bil pilotski. Moje znanje iz funkcionalne medicine je bilo takrat zelo zelo okrnjeno in posledično je bila mama ker se je seveda odločila za pot B moj poskusni zajček...

Danes po več kot 7 letih ima brez zdravil lahko rečem IDEALNO, iz leta v leto BOLJŠO krvno sliko. Resnično sem presrečen in ponosen. Ponosen nanjo, ki je vsa leta vztrajala in se držala navodil, ter nase, da sem uspel najti rešitve, ki so pomagale njej in mnogim, ki se danes obračajo name po tovrstno pomoč.

Namen sporočila je, v ljudeh vzbuditi zavest, da se simptome metabolnega sindroma da ZELO uspešno sanirati brez zdravil, oz. minimizirati vnos zdravil če so le ta nujno potrebna. Sodelovanje medicine s posameznikom, ki aktivno dela in si želi izboljšanja prinaša odlične rezultate.

Čestitke torej moji mami in vsem, ki ste naredili podobno in vzpodbuda vsem, ki se borite s tovrstnimi težavami. Da se, samo pogumno. "

Prenehajte s kajenjem

Ta nasvet je odličen za vse, ne glede na zdravstveno stanje in težave. Strupi, ki se sproščajo pri kajenju, namreč neposredno vplivajo na vnetje v telesu.

Spremenite svojo prehrano

Pri planu prehranjevanja gre za odvzemanje in dodajanje. Odvzemite oz. eliminirajte enostavne sladkorje, sladke pijače, ki vsebujejo glukozno fruktozni sirup, predelane ogljikove hidrate. Te vrste hrane niso samo prazne kalorije, pretiravanje z njimi se kaže v nabiranju odvečnih kilogramov in višanju vnetja v telesu.

Osredotočite se na hrano bogato z antioksidanti, še posebej tisto, ki vsebuje polifenole. Ti antioksidanti namreč dokazano pomagajo pri zmanjšanju vnetja v telesu.

Katera hrana je najboljša? Glede na študijo iz letošnjega leta, so to polifenoli, ki jih najdemo v čebuli, kurkumi, rdečemu grozdju in zelenemu čaju. Vsi ti so namreč dokazano zmanjšali markerje za stopnjo vnetje v telesu. Vse vrste jagodičevja so prav tako bogate s polifenoli, tudi slive in češnje, temna listnata zelenjava, kot je špinača, ohrovt in križnice.

Olivno olje, lanena semena in ribe kot so losos, sardine in skuša so bogate z omega-3 maščobnimi kislinami in znižujejo vnetje v telesu. Nove raziskave kažejo da omega-3 maščobne kisline znižajo celo vnetje v možganih. Pri omega 3 maščobnih kislinah bodite pozorni na vsebnost aktivnih substanc. To sta EPA in DHA, ter da je vir kakovosten.

Vaš cilj ne rabiti biti uživanje točno določene količine hrane vsak dan, temveč, da v svoj prehranjevalni sistem vključite čimveč naštete hrane.

Upam, da so nasveti o ugotavljanja stopnje vnetja v telesu, kakor tudi ukrepi kako jih izboljšati, pri vas, bralcih, spodbudili čim več pozitivnih misli in še bolj aktivnih dejanj v prihodnosti.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach level 2, BIOSIGNATURE practiotioner level 2