Vodnik do sanjske postave

Kaj nam kaže tehtnica?

Čeprav je izguba teže sestavni del preoblikovanja telesa, se ljudje še vedno pretirano osredotočajo na številke na tehtnici. Vaša telesna teža, predstavlja težo celotne vsebine vašega telesa, ki je sestavljeno iz velikega dela vode, mišic in maščobe.

In vsakokrat ko izgubite nekaj kilogramov, se v teh kilogramih skriva mešanica vode, mišic in maščobe. Na začetku hujšanja,  gre večina izgubljenih kilogramov na račun vode v telesu, saj jo najhitreje in najlažje izgubimo. Vendar bolj kot  napreduje naša izguba teže, bolj se razmerje med količino vode, mišic in izgubljene maščobe, spreminja. In verjeli ali ne, žal z napačnim pristopom, velikokrat dosežemo da izgubimo več vode in mišic in ne toliko maščobe. Odvečna maščoba pa je tisti glavni razlog, zaradi katerega smo sploh začeli s hujšanjem.

Zakaj?

Preveč ste osredotočeni zgolj na izgubo kilogramov, kar pomeni da počnete stvari, ki bolj spodbujajo izgubo mišic, kot maščobe, kar je pravzaprav vaš cilj.

Maščobo lahko zelo dobro povežemo s kakšnim pridevnikom kot je len in počasen, saj se zelo težko 'pusti' uporabiti kot vir energije, razen če je seveda to nujno potrebno.  Maščoba se bo začela porabljati v situacijah, ko bo telo v pomanjkanju hrane dalj časa, ali pa takrat ko telo že tako ali tako potrebuje zgolj minimalno mero energije, med sedenjem, hojo in tudi v spanju.  Če pa naše telo utrudimo tako, da potrebuje veliko energije v kratkem času, telo začne najprej porabljati energijo iz mišic, saj so le-te bolj aktivne in pripravljene telesu dati energijo takoj, ko jo potrebuje. Torej, ko izvajate tipično kardio vadbo za "kurjenje kalorij in maščob", ki zahteva veliko energije in za daljše časovno obdobje, izgubljate kilograme na račun mišične mase in ne maščobe.

Kdo izmed vas si bo morda mislil, nič zato, važno je, da izgubljate kilograme, saj je bil to vaš primarni cilj. Ko bi le bilo tako enostavno. Kljub temu, da so mišice težje od maščobe (če gledamo količinsko), so tudi metabolično bolj aktivne od maščobe, kar pomeni da porabijo več kalorij. Torej, v  kolikor želite nadomestiti svojo odvečno maščobo s čisto mišično maso, morda sprva sploh ne boste opazili  razlike v številu kilogramov. Na začetku se vam lahko zgodi, da boste najprej kakšen kilogram pridobili, preden boste začeli izgubljati maščobo. Na dolgi rok, pa boste seveda vitkejši in bolj definirani, saj bo vaše telo porabilo več kalorij. In te kalorije bo vaše telo porabilo iz maščobe.  Poraba kalorij iz nezaželene maščobe (in ne samo iz mišic in vode) je tista, ki vam bo pomagala k vitkejšemu in bolj izoblikovanemu telesu.

Manj kilogramov na tehtnici, morda ne bo dovolj da boste prišli do postave, ki si jo želite.

Izguba kilogramov je zgolj en vidik, na poti do vitkega in oblikovanega telesa.  Veliko boljše merilo za vaš napredek so meritve telesa in napredek pri moči, hitrosti in vzdržljivosti.

Ne bi raje izgledali dobro z lepo oblikovanim telesom, kot samo tehtali manj, počutili pa bi se slabotno in utrujeno? V kolikor boste porabili odvečno maščobo, pridobili na mišični masi in izboljšali tonus telesa, bodo ljudje to opazili. In sploh jih ne bo zanimalo, koliko kilogramov ste izgubili, saj bodo to tako predvidevali, ker boste izgledali odlično. Da pa boste prišli do takšne postave, vam morda sploh ni treba izgubiti veliko kilogramov, morda bo številka v kilogramih minimalna, razlika navzven v vaši obliki telesa, pa ogromna.

Nenehno nezdravo dietiranje (predvsem stradanje) in pretreniranje (ure in ure na kardio napravah) bodo na vas pustile pečat, in sicer boste utrujeni in šibki. Ljudje, ki izvajajo samo kardio vadbo,ponavadi nimajo najbolj izrazitih mišic, njihova telesa niso pretirano oblikovana, primanjkuje jim energije, težave imajo lahko tudi z bolečinami v sklepih, zaradi nenehnega pritiska na stopala, gležnje,  kolena in boke. Šibki in slabotni so zato, ker so izgubili precej mišične mase zaradi izvajanja dolge kardio vadbe. Temu dodajmo še štetje kalorij, saj ponavadi zelo pazijo kaj in koliko hrane zaužijejo, posledično izgubljajo na mišični masi in njihovo telo enostavno ni optimizirano da bi porabljalo maščobo. In ker jim primanjkuje najbolj učinkovito orodje za kurjenje maščobe, to so mišice,  morajo seveda biti zelo  pozorni na število zaužitih kalorij, v kolikor želijo še dalje izgubljati na teži ali pa celo samo vzdrževati svojo telesno težo.

Niti ni tako zelo nenavadno, da ljudje niso tako uspešni pri izgubi teže. Že od samega začetka, se osredotočijo na napačne stvari, ki jih ne pripeljejo do želenega cilja.

Raje kot vsako jutro preverjati koliko vam pokaže tehtnica, bodite pozorni na tri ključne faktorje, da bo vaša  pot do zdravega, vitkejšega in bolj izoblikovanega telesa bolje in lažje začrtana.

  • Vaš cilj naj bo pridobivanje in ohranjanje čiste mišične mase, saj boste le tako porabili več kalorij na dolgi rok. Ne obremenjujte se preveč  s številom kilogramov, saj niso dejanski pokazatelj vašega napredka.
  • Opazujte in merite svoje telo. To je precej bolj natančna oblika vašega napredka. Čeprav mišice tehtajo več kot maščoba, pa mišice tudi zavzamejo manj prostora kot maščoba. Zato bo kurjenje maščob in povečanje mišične mase, vseeno zmanjšalo  obseg vašega  telesa. Z manj maščobe in več mišicami boste izgledali bolj definirani in mišičasti.
  • Poskušajte izboljšati svojo moč, hitrost in vzdržljivost. Če lahko dvignete več, se gibate hitreje in ste bolj vzdržljivi, je to odličen znak, da ste na dobri poti k odličnim rezultatom. To pa se bo odražalo tudi na vašem počutju. Bolj boste fit, bolj bo vaše telo učinkovito pri porabljanju maščobe, vam pa bo ostalo več  energije za delo, kot tudi za uživanje in aktivno preživljanje prostega časa.

Vaša osredotočenost naj zajema zgornje tri principe, ki vam bodo pomagali pri doslednem napredku, obenem pa se boste izognili najbolj pogostim pastem, kot je pretreniranost in dietiranje, ki temelji na premajhnem vnosu kalorij, kar vas bo od vašega cilja le oddaljilo.

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek