Zakaj je spanec tako pomemben? (2.del)

V prvem delu članka ste si lahko prebrali kakšne so posledice nespečnosti, oziroma posledice primanjkovanja spanja ter vpliv spanja na naše zdravje in na preoblikovanje telesa.

http://www.vitja.si/content/zakaj-je-spanec-tako-pomemben-1del

V tem delu si bomo pogledali kateri so najpogostejši vzroki in kako lahko vplivamo na njih.

Najpogostejši vzroki pri težavah s spanjem so:

  • Stres – šola, delo, družina, razmerja, bolezen, smrt v družini,...
  • Večizmensko delo – vpliva na naraven nočni bioritem
  • Daljša potovanja  – telo se mora prilagoditi na drugi  časovni pas
  • Hrup – smrčanje partnerja, lajanje psa, glasni sosedi, itd.
  • Nelagodje okolja – prevroče, premrzlo, preveč svetlobe, pretrda postelja, itd.
  • Uživanje nekaterih zdravil – nekatera zdravila vplivajo na nespečnost. V kolikor opazite ta problem, se posvetujte z vašim zdravnikom ali farmacevtom.
  • Motnje spanja – spalna apnea (bolnik med spanjem začasno preneha dihati)  lahko povzroča vnetja v telesu ter bolezni srca.
  • Vnos kofeina – še posebej če ga zaužijemo v poznih večernih urah
  • Uporaba tobaka – Zaradi potrebe po nikotino, se lahko zbudite 3 – 4 ure po tem ko greste v posteljo.
  • Uživanje alkohola – Vas lahko prikrajša globokega in kvalitetnega spanca

Kako zagotovimo telesu dovolj spanja?

  • Kot prvo je potrebno določiti urnik ter vztrajati, da greste v posteljo vsak večer vedno ob enakem času.
  • Izogibajte se ponočevanju ob vikendih, saj drugačen ritem spanja ponovno ponastavi našo telesno uro, zaradi tega, pa se ob ponedeljkih težje zbudimo.
  • Izogibajte se kofeinu, nikotinu ter alkoholu.
  • Prelesičite misli pred spanjem,  s tem da berete knjigo ali si naredite kopel. Pred spanjem se izogibajte fizično in mentalno zahtevnim opravilom kot so na primer, čiščenje, pospravljanje stanovanja, pisarniško delo, itd.
  • Obstajajo tudi prehranska dopolnila, ki vam lahko po naravni poti pomagajo, da se vaše telo umiri in tako lažje zaspite. Eno izmed ključnih prehranskih dopolnil je kvaliteten multi-vitaminski mineralni pripravek. (http://trgovina.vitja.si/sportna-prehrana/reflex-nexgen-vitamini)   

Ostala prehranska dopolnila, ki dokazano pomagajo:

RHODIOLA
Rhodiola (Rhodiola rosea) ali Rožni koren se uporablja v tradicionalni ljudski medicini na Kitajskem, v Srbiji in na Karpatih v Ukrajini. V nekdanji Sovjetski zvezi, so ga uporabljali proti utrujenosti in povečanju odpornosti proti različnim oblikam stresa. Rhodiola vpliva na mentalno in telesno zmogljivost in produktivnost, pomaga pri krepitvi živčnega sistema, pomaga pri depresiji, krepi odpornost, povečuje zmogljivost pri vadbi, izboljšuje raven energije in delovanje možganov ter verjetno podaljšuje življensko dobo.  Priporočljiv odmerek Rhdiole je med 50 in 100mg 2 krat dnevno, standardizirana, da vsebuje 1 odstotek salidrosida in / ali 40%-50% fenilpropanoida na odmerek.

5-HTP
5-HTP (5-hidroksitriptofan) naše telo uporablja pri proizvodnji serotonina (živčni prenašalec v možganih, ki nas pomirja). V našem telesu je aminokislina triptofan pridobljena iz hrane, ki se nato pretvori v 5-HTP. 5-HTP pa se nato pretvori v serotonin. Uživanje 5-HTP pospešuje sintezo serotonina, ki pomaga telesu, da se umiri, izboljša motnje razpoloženja ter nam lahko pomaga tudi hujšanju. Več serotonina se izkoristi, manjša je naša želja po ogljikovih hidratih ter sladkem. Odmerki se gibljejo med 50-300mg na dan.

Melatonin
Melatonin je naravni hormon, ki pomaga nadzorovati naš spalni cikel. Edina težava je, da nam s starostjo upada. Melatonin je pridobil na popularnosti v zadnjih letih kot dodatek za lažje premagovanje časovnih con (Jet leg). Druga prednost pa je, da deluje kot antioksidant in lahko koristi našemu imunskemu sistemu. Priporočljivo je jemanje 1-3mg 1 uro pred spanjem.

Relora ®
Relora ® vsebuje patentirane sestavine, pridobljene iz dveh rastlin,  ki jih uporabljajo v kitajski tradicionalni medicini že več kot 1500 let. To sta Phellodendron amurense in Magnolia officinalis. Relora pomaga pri lašanju stresa in tenobe.  V telesu deluje kot naravna kemikalija za nadzorovanje stresnih homonov. To so hormoni, ki ne vplivajo samo na počutje, ampak imajo tudi velik vpliv na premagovanje tesnobe. Vpliv ima tudi na to, kako se naše telo odziva na strah.  Relora naj bi tudi pomagala pri blagih oblikah anksioznosti ter odpravljala njene simptome, kot so razdražljivost, čustvene vzpone ter padce, nemir, nepatost mišic, slabo spanje, utrujenost ter težave z koncentracijo. Poleg vseh teh lastnosti pa še ima eno prednost – ne povzroča zaspanosti kot večina zdravil na recept, za zdravljenje anksioznosti.  V nedavni študiji, kjer so ugotavljali ali Relora pomaga pri lajšanju tesnobe, so ugotovili, da pri 82% uporabnikih, pomaga pri razdražljivosti, pri nihanju razpoloženja, nemirih, napetosti mišic, slabem spanju,  pri utrujenosti ter pri težavah z koncentracijo.
Ugotovitve so pokazale da izvlečki rastlin v Relori sproščajo telo, ter pomagajo pri boljšem spancu pri posameznikih, ki imajo stresno življenje.  Kot prehransko dopolnilo vzemite 1 kapsulo (250mg) 2-3 krat dnevno.

Po posvetu z nami, lahko specialne izdelke, ki so zgoraj našteti in se uporabljajo pri BIOSIGNATURE MODULACIJI kupite preko nas. A le po predhodnem posvetu. Zato nas v tem primeru kontaktirajte preko kontaktnega obrazca: (http://www.vitja.si/content/kontaktni-obrazec)

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, se pozanimati za ure treningov ali karkoli drugega, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Andrej Rantaša; strokovni sodelavec VITJA.SI



Reference:

  • NN Rege, et al. Adaptogenic Properties of Six Rasayana Herbs Used in Ayurvedic Medicine. Phytother Res. Jun 1999;13(4):  275-91.
  • Kahn RS, et al., L-5-hydroxytryptophan in the treatment of anxiety disorders. J Affect Disord. Mar 1985; 8(2): 197-200.
  • Cangiano C, et al., Eating behavior and adherence to dietary prescriptions in obese adult subjects treated with 5-hydroxytryptophan. Am J Clin Nutr. Nov 1992; 56(5): 863-67.
  • Claustrat B, et al., Melatonin and jet lag: Confirmatory result using a simplified protocol.  Biol Psychiatry 32(8) (15Oct1992) :  705-11.
  • Reither RJ, Melatonin: clinical relevance. Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2003 Jun;17(2):273-85.
  • Sufka KJ, Roach JT, Chambliss, WG Jr, et al. Anxiolytic properties of botanical extracts in the chick social separation-stress procedure. Psychopharmacology (Berl). 2001 Jan 1;153(2):219-24.
  • Nick GL. Stress-related eating and metabolic syndrome: an important cause of obesity among women. Townsend Letter (Dec 2002): 50–52.
  • Nick GL. Stress-related eating and metabolic syndrome: an important cause of obesity among women. Townsend Letter (Dec 2002): 50–52..