Zakaj ne izgubim maščobe, zakaj imam velik trebuh, zakaj sem pogosto bolan? Pomislite...

Ste že slišali, da se črevesje omenja, kot vaši drugi možgani? Čudno, ampak poznam razlog. Vaše črevesje je prav tako pomembno in kompleksno kot možgani, saj vsebuje neskončno število živčnih povezav, neskončno število živih organizmov itd...zelo pomembno dejstvo pa je to, da se v vaši črevesni flori proizvaja veliko število živčnih prenašalcev, ki močno vplivajo na vaše razpoloženje in počutje. Čeprav je to velikokrat prezrto, vse dokler ne dobite simptomov kot so napenjanje, slabost, zaprtje, prebavne motnje, driska, depresija in pogoste okužbe se splača osredotočiti prav na to...na zdravje vaše črevesne flore. Vaše črevesje je odgovorno za veliko več kot le za prebavo.

Ste vedeli, da ima vaše črevesje več živčnih celic, kot celotna hrbtenjača? Ali, da predstavlja 75% vašega imunskega sistema? Ali ,da vsebuje preko 400 vrst mikrobov in 100 trilijonov bakterij, več kakor je naših preostalih celic v telesu?

Zdravje se začne z zdravim črevesjem.

Dr. Metchnikoff, znan mikrobiolog v zgodnjem dvajsetem stoletju, je najbolj poznan po svojih raziskavah na področju imunskega sistema. Šel je tako daleč, da je trdi, da večino bolezni in staranje, povzročajo škodljive bakterije v črevesju.

Čeprav je njegova teorija malce pretirana, njegovo delo pokaže pomen črevesja za vaše splošno zdravje. Imeti dovolj dobrih bakterij v črevesju je ključnega pomena pri spodbujanju zdrave črevesne flore.

Zmanjšano število dobrih bakterij v črevesju lahko povzroči težave z zdravjem.

Dobre bakterije, raznolika in zdrava črevesna flora (mikrobiota) je v črevesju ključnega pomena za ohranjanje zdravja. Mikrobiota vpliva na vaš imunski sistem in presnovo. Ko se število dobrih bakterij zmanjša, je veliko bolj verjetno, da boste zboleli. Veliko študij je pokazalo, da število slabih bakterij, ki se prekomerno razrastejo zaradi slabih vplivov (slaba prehrana in sedeč način življenja) neposredno vpliva na razvoj številnih avtoimunih bolezni, debelosti, depresij , pogostih infekcij, vnetih ušes in še česa. Pogosto je porušena črevesna flora eden izmed GLAVNIH vzrokov nabiranja maščobe, vnetja v telesu in depresije.

Torej, če se želite izogniti zdravstvenim težavam, je pomembno, da ohranite pravo ravnovesje dobrih bakterij v črevesju. Prepogosto imajo ljudje to ravnovesje porušeno zaradi nezdrave prehrane. Mikrobiota ščiti vaše črevesje in celoten organizem pred škodljivimi snovmi, ki povzročajo vnetje in okužbe.

Povezave iz posnetka:

Uživanje predelane hrane, pogosta uporaba različnih zdravil, veliko sladkorja in živil, ki nam povzročajo težave, oslabijo črevesno steno in ta postane bolj propustna. Ko je vaša črevesna stena preveč propustna, pušča velike beljakovinske molekule, viruse, bakterije in razne toksine v krvni obtok. Te beljakovinske molekule, kakor vse ostalo našteto telo obravnava kot tujek in napade z imunskim sistemom. To je poznano kot obramba telesa. Kasneje ta nepotrebna preobremenjenost imuskega sistema privede do številnih težav. Sprva so to le nadležno nabiranje maščob in slabo počutje, kasneje pa lahko prav to vodi do resnejših zdravstvenih težav kot so npr. avtoimunske bolezni in nerazložljiva zdravstvena stanja, ki uničujejo posameznike. Iz tega razloga (in ostalih) je ustrezno ravnovesje črevesnih bakterij bistvenega pomena za vaše zdravje.

Do nedavnega, je bilo izboljšanje vaše prehrane edini način za spodbujanje rasti dobrih črevesnih bakterij. Nedavna študija pa je pokazala, da tudi vadba pozitivno vpliva na povečanje raznolikosti črevesnih bakterij.

Osnove raziskovalne študije

Študija je proučevala 40 poklicnih igralcev ragbija med pripravami za novo sezono. V tem času so igralci sledili strogi dieti, da bi bili v dobri kondiciji za novo sezono.

Obstajali sta dve kontrolni skupini. Prva kontrolna skupina, so bili ljudje z relativno visokim indeksom telesne teže, ki se ne ukvarjajo s športom. V drugi kontrolni skupini pa ljudje z nižjim indeksom telesne teže, ki se prav tako niso ukvarjali z športom. Po starosti se člani skupin niso razlikovali.

Vadba poveča bakterijsko raznolikost.

Skozi raziskavo je bilo ugotovljeno, da imajo športniki večjo bakterijsko raznolikost v primerjavi s kontrolnima skupinama. Največjo raznovrstnost so imeli športniki, nato člani kontrolne skupine z nižjim telesnim indeksom in nato člani skupine z višjim telesnim indeksom.

Poleg tega je bilo ugotovljeno, da so imeli športniki večje število dobrih bakterij določene vrste, ki vas zaščitijo pred metaboličnimi motnjami in debelostjo.

V tej raziskavi so udeleženci izpolnili vprašalnik o zgodovini prehranjevanja v preteklih štirih tednih.  Na podlagi teh so ugotovili, da so športniki jedli bolj raznoliko hrano, kot člani obeh kontrolnih skupin.  Velik del prehrane športnikov je bil sestavljen iz različnih beljakovin, ki so predstavljale 22% delež njihovega celotnega vnosa kalorij. Pri obeh kontrolnih skupinah je vnos beljakovin predstavljal 15-16% delež celotnega vnosa kalorij. Športniki so jedli več sadja in zelenjave v času obrokov in manj prigrizkov čez dan v primerjavi s kontrolnima skupinama.

Telesna vadba in prehrana sta obe pomembni.

Ta študija kaže, da ima vadba pomembno vlogo pri ohranjanju ravnovesja dobrih črevesnih bakterij v črevesju. Čeprav je pravilna prehrana še vedno ključnega pomena za spodbujanje zdrave črevesne flore, ne smete zanemariti pozitivnega učinka vadbe.

Če želite doseči optimalno črevesno floro, sledite zdravi uravnoteženi prehrani in ne zanemarjajte telovadbe. Ostanite vitki. Osredotočite se na uživanje naravnih probiotikov kot so npr. fermentirani mlečni izdleki, fermentirana zelenjava in dodatkov različnih probiotičnih kultur.

PS: Kot navaja članek je imeti zdravo črevesno floro ključ do optimalnega zdravja. Najboljši način, da to dosežete je zdrava prehrana in dovolj telesne aktivnosti. Če ne morete dobiti vseh potrebnih hranilnih snovi iz prehrane za optimalno ravnovesje dobrih bakterij, vam kakovostni probiotiki pomagajo pri tem. 

Dodatno branje o pomenu črevesne flore pri zdravju:

http://www.vitja.si/content/imate-napihnjen-trebuh

Če mi želite postaviti kakšno vprašanje, sledite tej povezavi in mi pišite.

Vaš trener,

Vitja Sikošek ; PICP coach, BIOSIGNATURE practiotioner level 2

Reference:

  • Bjorntrop, P., Rosmond, R., "Neuroendocrine abnormalities in visceral obesity," Int J Obes relat Metab Disord, 24(S2) (june 2000): 80-5S.
  • Engmark S. Ecological control of the gastrointestinal tract: the roleof probiotic flora. Gut 1998;42: 2–7.
  • Harmsen HJ, Wildeboer-Veloo AC, Raangs GC, et al. Analysis of intestinal flora development in breast-fed and formula-fed infants by using molecular identification and detection methods. J Pediatr Gastroenterol Nutr 2000; 30: 61–67.
  • Gut flora in health and disease; Review, Francisco Guarner, Juan-R Malagelada
  • James B. LaValle, R.Ph., C.C.N., N.D. with Stacy Lundin Yale, R.N., B.S.N. 9 Keys to optimal Health Cracking the metabolic code.